Moving
Vi gillar inne-pool och efter semester med havsutsikt från huset önskades det också, så Bingo tänkte jag först med detta, eller hur, vad mer kan man önska sig?
http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1545632

Men med förtänksamhet och skolbarn kom jag direkt på fel som är vanligt där, sedan fel i huset som är svåra att se direkt som vanligt.

Jag kom på minst 4 men kräver lite undersökning på nätet.

Så jag bjuder på denna då hustrun inte ens vill åka och titta.

Vilka fel kan du, eller ana och hitta?

Tar mina sedan :)
 
Redigerat:
Potentiellt blåbetong. I övrigt ser det ju jättefint ut, även om jag inte fattar vitsen med sommarvattnet från Mälaren (kommunalt måste ju finnas?)
 
Barnrikehuset skrev:
...även om jag inte fattar vitsen med sommarvattnet från Mälaren (kommunalt måste ju finnas?)
Sommarvatten, är Bäst! Man använder det till trädgården narturligtvis :)
 
Tyckte det ser ut att ha potential men dom flesta ytskikten är ju out of date så det skriker om det.
 
Orkade inte att sitta och leta fel, men kan ju alltid slänga ur mig en liten bagatell i sammanhanget ;)

Naturfärgad furu i villatak är så j-la fult så jag saknar ord för det.
Passar bara i fjällstugor man hyr för natten på sin vandring i Norrland.
 
Redigerat:
Det största felet är väl priset:
Åtta mille bara för att bo :p

Och du kan nog inte få familjen att tycka att det är bäst-bäst-bäst att sitta i samma sunkiga hus under hela semestern/sommarlovet också :p
 
Personligen tycker jag att området är största felet med det huset. Men kan man tänka sig att bo i Johannesdal ser väl huset helt ok ut tycker jag.
 
Det här visar ju bara att marknaden är sjuk. 8 miljoner för en 70-talsvilla på ynkligt liten tomt. Såg man bilderna så handlade den 'fantastiska' sjöutsikten mest om att glo på grannens hus som låg väldigt nära.
 
Läget, läget, läget , läget & priset :(
 
Är Johannesdal ett känt problemområde? Låter lite så på en del kommentarer, själv hade jag aldrig hört talas om området.
 
BirgitS
Ett fel är att altanräcket är klättringsvänligt och ett annat att det inte finns något skydd mellan trappstegen i trappan inne.
 
lbgu skrev:
Är Johannesdal ett känt problemområde? Låter lite så på en del kommentarer, själv hade jag aldrig hört talas om området.
Allting runt om är ett problemområde.
 
MathiasS skrev:
Allting runt om är ett problemområde.
Bara en massa kapitalistsvin eller?
 
lbgu skrev:
Är Johannesdal ett känt problemområde? Låter lite så på en del kommentarer, själv hade jag aldrig hört talas om området.
Man kan väl säga att Johannesdal är en liten ö mitt i ett stort problemområde. Fint när man väl är där men oerhört trista omgivningar.
 
Verkar som om en köpare dragit sig ur också, för det huset såldes i början av sommaren för 8,2 mille. (Begärt pris var då 7,5).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.