Finns det någon filmtjänst som fungerar med offline läge och Android? Tänkte surfplattan skulle få underhålla barnen vid resor, spel funkar bra till dom blir trötta, då är det bättre med film. Tänkte använda viaplay men när jag skulle prova i skarpt läge visade det sig att det bara funkar till iPhone av någon outgrundlig anledning :confused:
 
Netflix har inte heller offline. Man kan göra sin egen tjänst med tex en goflex Satellite.
 
Tack för tipset, ska prova det.
 
pelle242 skrev:
Netflix har inte heller offline. Man kan göra sin egen tjänst med tex en goflex Satellite.
Hur funkar det?
Att man kan ha egna filmer på disken har jag förstått men hur får man dit ex. Filmer från Netflix?
 
Det får man inte. Eller det finns säkert nån mjukvara som gör att man kan tanka ner från netflix men knappast värt besväret. Poängen är att det är en bra pryl som gör att man kan ta med 500gb av ungarnas filmer och streama dom till telefoner och surfplattor som har mycket mindre lagringsutrymme.
 
Voddler erbjuder den tjänsten...
 
Fast inte för surfplattor, bara för PC.
 
Jag skulle gjort det lätt för mig och installera StickMount (låter mig plugga in en minnespinne eller extern hårddisk). Sedan skulle jag köpt en OTG-plugg för det på Kjell (49 spänn) och en extern hårddisk att lägga filmerna på. Enkelt, och användbart till så mycket mer.
 
Strömförsörjningen är enkel, bara plugga in en USB-hub mellan som har strömförsörjning.

Är det fyra kids så skulle jag antagligen jackat in hårddisken till en av plattorna, sedan delat ut via WiFi till de andra. Så har jag gjort mellan två telefoner. Alternativet är att köra med en laptop som WiFi-server.
 
har hört att viaplay håller på och utvecklar en offline version för android det är ju dock lite pillrigt med olika hårdvaruvarianter och android versioner
 
Någon här som använt sig av de programvaror som finns för Windows för att spela in till disk från ex. Netflix ?
Vore perfekt om man kunde spela in till ex. Seagate disken för att sedan kunna låta barnen titta på film under de längre bilresorna.
Vad blir det för kvalitet på bilden när man använder dem... funkar det bra ?
 
Verkar som de lösningarna som finns rippar från skärmen samtidigt som filmen spelas upp och kodar sedan om det igen. Känns som mycket jobb för måttlig kvalitet.

Personligen tror jag att offline funktion kommer bli ett måste för alla streamingtjänster iom att mobiloperatörerna begränsar datamängden och tar bort "frisurf".
 
Troberg skrev:
Strömförsörjningen är enkel, bara plugga in en USB-hub mellan som har strömförsörjning.

Är det fyra kids så skulle jag antagligen jackat in hårddisken till en av plattorna, sedan delat ut via WiFi till de andra. Så har jag gjort mellan två telefoner. Alternativet är att köra med en laptop som WiFi-server.
Och hur skall du strömförsörja USB hubben? Det händer att man vill se på film en bit från närmsta väggutag.
Och visst kan man fixa och trixa och dela ut hit och dit med wifi och appar som kan SMB, DNLA etc men själv är jag på tok för lat för sånt och vill att mina ungar (och deras inte jätte tekniska mamma) skall kunna starta en film utan en massa handpåläggning.
 
Tror inte det finns, jag har provat rippers för t.ex. SVTplay och det har funkat bra. Men Netflix verkar inte gå att rippa ner från vad jag lyckats luska ut (är i samma sits, skulle vilja ha med lite filmer från min tjänst som jag faktiskt betalar för)

Alternativet är att använda någon screen recording mjukvara, men då rippar du i realtid + att du säkert måste konvertera etc. blir många timmars jobb / film
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.