Är såld på den nya våtrumsskivan Fibro Trespo. Bättre än kakel då den är fuktsäker! Någon som har erfarenhet av den?
 
Mina föräldrar satte sådana i badrummet med plastmatta på golvet. Blev riktigt snyggt. Det har varit klart i 1-1,5 år nu och sist jag var på besök så noterade jag att det i duschhörnan blivit lite "solkigt"i nederkant på skivorna där duschen antagligen är som intensivast. Skivorna monteras ju med ett list i underkant, jag misstänker att denna list gör att det blir ståendes små mängder vatten precis i nederkanten där listen håller upp skivan. Jag detaljstuderade inte men skivorna var inte sönder i vart fall, bara det att det blev ett ställe som det samlades smuts på lite opraktiskt ställe. Hur det blir i längden kan jag inte uttala mig om.

I övrigt så går det snabbt och smidigt att montera, och för mina föräldrars del som bor i ett trähus som rör sig en del så var inte kakel och klinkers ett säkert kort.
 
  • Gilla
Tuca
  • Laddar…
På jobbet har man satt sådana skivor i omklädningsrum och duschar. Det är fortfarande jättefint och det har säker gått en 5 - 6 år. Det enda man kan se som förändrats är att i de duschar där man har en skarv på skivan så har den tjocknat lite, kanske 1 mm inte mer, nertill i skarven där den står i listen. Annars som nytt. Inte som med kakel att fogarna blivit fula.
 
  • Gilla
Tuca
  • Laddar…
Låter jättebra! Verkar vara många fördelar med skivan och måste ju vara mkt enklare att byta ut när man tröttnat på färg etc... mot för kakel menar jag.
Ska bygga trähus så kakel känns så där. Tack för kommentarerna! :D
 
Men den är ju inte billig direkt.
 
Nä, det är nog hugget som stucket mot kakel kanske. Men den har ju den fördelen att fogarna är täta och funkar bra i trähus. På jobbet så fortsatte man med nägra toaletter med dusch för två år sedan och gå hade man en gråmelerad golvmatta och i duschen hade man svetsat in en mörkgrå som hade mönster som en durkplåt.
 
  • Gilla
Tuca
  • Laddar…
Har själv satt dit såna skivor på väggarna i vårt badrum för ett år sedan. Tycker att det blev snyggt. Ville inte sätta kakel eftersom väggarna är ganska klena och sviktar en del. Kan hålla med om att dom är ganska dyra. Blir nog samma pris som att sätta dit kakel. Men jag tycker dom är lätta att sätta upp och bra om väggarna sviktar.
DSC_0131.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
rayab och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.