Har nyligen upptäckt dessa smått otroliga skivor. Någon som har provat/hört något om dem, de verkar vara för bra för att vara sanna? Väntar på prisuppgifter, kan ju vara svindyra, men det tar man igen på montaget och tiden man sparar (tror jag:confused:)

hemsida: www.fibo-trespo.no
 
Nämner först att jag inte har en susning om produkten MEN låter skumt....
Som jag fattat reglerna om membran etc, så skall det tätas in i det oändliga o lite till....
Hur kan man då sätta ihop 2 skivor och sedan vara klar...låter mysko...
Norsk lag kanske är snällare... i slutändan är det väl vad ditt försäkringsbolag säger...


Anders
 
Har sökt runt på forumet och hittat fler inlägg på detta och de är godkända i sverige! (annars borde de inte få säljas?). Har fått lite mer kött på benen från "bysågen" där de säljs, kostar ca 450 kr/kvm och kan inte sättas mot stenvägg utan reglar/luftspalt, blir lite mer pyssel men i gengäld så får man utrymme fär el/vatten (mer sparad tid jämfört med bila och mura igen!). Om jag ska ta detta (tror det blir det) så kör jag lite hängslen och livremm och tar ett membran i duschdelen också.
Lite fundersam hur man löser golvanslutningen, klinker på reglar?? Tacksam för tips om detta.

Lars
 
Det är ett av de frågetecken som ingen verkar kunna svara på. Och ett av skälen till att jag inte tycker det verkar vara en så bra produkt. Vem är det som har godkänt dem menar du? Det enda relevanta är om ditt försäkringsbolag godkänner skivorna, har du pratat med dem som Anders föreslog?
 
Finns någon som har provat sätta dessa skivor? Vill veta hur det var att montera samt hur "äkta" badrummet kändes efter montering?
 
Jag är också nyfiken dessa skivor. Ingen som har provat dem ännu?

/VCE
 
Jag ringde försäljningskontoret i Lidingö och fick uppgift på att det var godkänt och perfekt att sätta råspont bakom dessa skivor alternativ enbart mot reglar.
Övergången golv och vägg ser inte särskilt komplicerat ut enligt deras byggbeskrivning, tätskikt på golv och ca 25 cm upp på väggen.
Tyckte för övrigt att det ser mycket naturtroget ut.
Funderar själv på att använda dessa, skall kolla med mitt försäkringsbolag först.
CeB
 
Jag har haft kontakt med dem och så här svarar de den 4 nov
Hej



Du kan köpa dessa i alla butiker som köper byggvaror.

Bauhaus i Malmö och löddeköpinge har utställningar.

Även coop bygg burlöv har det.

Sedan finns det även en del bygghandlare i området som har utställningar.

Typ godkännandet räknar vi att få denna vecka eller nästa, ring om du vill fråga något mer.



Hälsningar Mikael Jacobsson
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.