Det verkar elegant, frågan är ju bara hur man tätar mot golvet och hur man skarvar dessa skivor så det blir tätt.
 
Det blir ju som med matta.
 
Hur gör man med hörn som går innåt och dessutom är i 45 grader?
 
Ingen som satt upp dessa i badrummet? Vore verkligen intressant att få höra lite om hur de är.

/Håkan
 
Husvagnsinredning?
 
Jag vill också veta. Ser ju snyggt ut på bilderna!
Och enligt filmen verkar det ju lätt att montera också.

Vi tänker nog kör en nisch-dusch på övervåningen, och i den ha våtrumsmatta (det är ju en övervåning trots allt), men i duschrummet i övrigt har vi planer på Fibo-Trespo samt träpanel (utanför bastun). Jag har beställt en massa broschyrer men de har ej kommit än.

Har du någon uppgift om priset/skiva - om du har nära till Bauhaus har du kanske varit där och frågat?

Jag har MÅNGA mil till Bauhaus, så för ett inköp får jag vända mig till någon annan ÅF - om inte Bauhaus är biligare, för då får vi väl planera in ett besök där på semestern.
 
Jag hittar ingen info om att dessa är godkända att användas i våtrum i Sverige?
 
Hej,

Nu har jag satt upp mina våtrumsskivor. Riktigt Smidigt tycker jag. Ni kan se resultatet på www.walltorp.net

/Håkan
 
Kave skrev:
Det klarnar lite om man ser denna film. Det blir väl inte sådär jättesnyggt med golvklinker en bit upp på väggen dock?

[länk]
Ehm, är det inte, åtminstone allämänt vedertaget, om inte ett krav att sätta golvklinker ca 10cm upp på väggen? Jag har då inte sett ett kaklat badrum som såg ut på nåt annat sätt.
 
Jag satte en klinker-remsa 3 cm upp på väggen men gick betydligt högre med tätskikt/fuktspärr. Om jag inte missminner mig stod det att det skulle vara 2,5 cm eller mer i bruksanvisningen. Är dock inte helt säker på det.

/Håkan
www.walltorp.net
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.