Igår skulle jag bara tar ner mediaomvandlaren till fibern för att ta bort glasfiberväv på väggen. Jag ska tapetsera och måla om i rummet. Inga konstigheter och jag trodde jag lade mediaomvandlaren på ett ok sätt. Sedan när jag skulle ta en paus och titta på tv (jag streamar bara) då var nätverksuppkopplingen nere och jag såg att den gula kabeln hade gått av. Jag trodde att det bara var att öppna kontakten och sätta in den hela biten av kabeln igen men nej kontakten var inte återanvändbar. Jag letade efter en ny kabel på tex Elgiganten, Kjellcompany och Clas Olson men det fanns inte. Hur gör jag nu? Jag behöver ha mitt bredband för att använda mina datorer då jag pluggar hemma och det är svårt dela internet från min mobil.
Var köper jag lättast en ny kabel utan att betala multum och hur vet jag vilken som är rätt? Det är lite bråttom.
 
  • En hand håller en mediaomvandlare med en avbruten gul fiberoptisk kabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mediaomvandlare med avbruten gul nätverkskabel och en oskadad vit kabel ansluten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avbruten gul fiberoptisk kabel vid mediaomvandlare på en renoveringssajt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en väggmonterad nätverksswitch märkt 'HES-3106-PLUS' med en ansluten Ethernet-kabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inbyggd installationsdosa i vägg med draget kablage och byggdamm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en nätverksenhet med modellnummer HES-3106SFP-PLUS-DR och ansluten Ethernet-kabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder