Hej,

har en friliggande villa och skulle vilja få in fiber. Inte nöjd med 11 mbit ADSL (som det är). Och 4G har ju ett tak på mellan 40GB-100GB per månad beroende på leverantör.
Vet att Telia (Felia?) håller på med öppet nätverk men när man ska anmäla sitt intresse så står det bara att jag inte kan få på min gata. Nähä. Och hur anmäler man då intresse så de vet var de ska bygga vidare????
Nån som har några bra tips?
 
Jag bor i Torslanda och anmälde mig på deras hemsida för ett par-tre månader sedan. Har inte hört nåt efter det tills jag fick både ett brev med ansökningsblankett samt ett besök av representant förra veckan. Verkar som de ska börja gräva i Juni så det var snabba ryck. Enklast är nog om du ringer till dem och ser hur planen ser ut så får du snabbare besked. 16700 kommer installationen hamna på, verkar vara deras standardpris vid installation direkt vid grävningen. Tror de skulle ha 26000 om man hoppar på senare istället.
 
Jag bor i Sävedalen och kommer få fiber "inom 6 månader". Tror tyvärr att om du inte fick något erbjudande för några månader sen så är ditt område utanför denna omgången. Vilket område bor du i?

Anmäl intresse hos www.oppenfiber.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.