Det här är förmodligen en dum fråga. Blev erbjuden fiber idag för 14900:- inkl ett år gratis 500/500. I dagsläget har vi mobilt bredband och klarar oss med det.
Har haft en del utgifter och hade velat ha erbjudandet om ett halvår istället 🙂. Visst har jag råd men tråkigt med räkningar. Försäljaren påstår att jag har idag på mig att bestämma mig...det tror jag väl inte på iofs.

Huset är inte värt mycket, kanske 1,7 milj. Hade väl tänkt att bo kvar i minst 5 år.

Hur bra kommer mobilt bredband att stå sig om ett år och framåt mot fiber?

Eller är det bara att tacka ja? Billigt tycker jag det är , betalade ca 19000:- till sommarstugsn och 25000:- till förra huset.
 
Kör på!

Inget att hålla igen på om ni ska bo kvar där och har användning för det.
 
RoTe
Köööööööööp
 
Hur är det med installation av fiber, visst får man dra av viss del av kostnaden vid försäljning.
 
A AndersS skrev:
Hur är det med installation av fiber, visst får man dra av viss del av kostnaden vid försäljning.
Nej tyvärr inte vad jag kom fram till när jag deklarerade sist.
 
P per-o skrev:
Det här är förmodligen en dum fråga. Blev erbjuden fiber idag för 14900:- inkl ett år gratis 500/500. I dagsläget har vi mobilt bredband och klarar oss med det.
Har haft en del utgifter och hade velat ha erbjudandet om ett halvår istället 🙂. Visst har jag råd men tråkigt med räkningar. Försäljaren påstår att jag har idag på mig att bestämma mig...det tror jag väl inte på iofs.

Huset är inte värt mycket, kanske 1,7 milj. Hade väl tänkt att bo kvar i minst 5 år.

Hur bra kommer mobilt bredband att stå sig om ett år och framåt mot fiber?

Eller är det bara att tacka ja? Billigt tycker jag det är , betalade ca 19000:- till sommarstugsn och 25000:- till förra huset.
Beställ!
 
Vad är det för företag? Om det är Open Infra skulle jag råda att avstå.
 
Fairlane
P per-o skrev:
Nej tyvärr inte vad jag kom fram till när jag deklarerade sist.
Jag tolkar det precis tvärtom. Fiber finns vid försäljning, men inte vid köp av bostaden = en förbättring som är avdragsgill.
 
  • Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
Det jag hittat på flera sajter var vid snabbsökning "Det är värt att tillägga att indragen fiber anses vara en förbättringsåtgärd. Vid en försäljning får man göra avdrag för 22 procent av investeringskostnaden."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.