Hej,

Jag ska mäta luftfuktigheten på vind och i källare, detta vill jag gärna logga så att det på ett enkelt sätt går att se hur luftfuktigheten ändras över tid.

Någon som vet om Fibaro har en sådan funktion inbyggd eller behövs det script och 3e-parttjänster?
Vera har en populär plugin för ändamålet, dataMine http://apps.mios.com/plugin.php?id=1088
Det vore trevligt om fibaro har något motsvarande.

Jag väljer mellan fibaro och vera och fuktmätning är en viktig del :)

Med vänliga hälsningar, Daniel
 
Fibaro har INTE loggning på det sättet i över huvudet taget.

Men det finns vissa varianter av lösningar till 3e parts siter som man möjligen kan nyttja - men det är lite som att dela med sig av allt till någon annan. Tveksamt om jag skulle gå med på det....
 
ok, intressant att fibaro inte har stöd för loggning. För min del så är det helt ok att ladda upp info om luftfuktighet och inomhustemeratur till en nättjänst. För att det ska vara intressant ska det vara relativt enkelt, som nybliven husägare finns det många roliga projekt - skönt att inte behöva uppfinna hjulet från början. Så om det är någon som har en bra lösning för loggning med fibaro, dela gärna med er. Tack :)

Parantes, det varkar vara helt dött när det gäller uppdateringar av vera controllers...stämmer det?
 
För variant av loggning på Fibaro kan du t.ex. göra:
http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?t=3945

Vad gäller Vera: Mja UI6 ligger väl för Alfa och/eller Beta test just nu, och UI7 ryktas det om. Å andra sidan visa MiCasa (dom som gör Vera) upp en VeraPro för snart 16 månader sedan - den är det ingen som sett i verkliga livet så katten vet. Och Firmware är extremt buggigt, och du kommer i praktiken behöva köpa license för PLEG med mera utöver själva Vera burken......
 
  • Gilla
danielu
  • Laddar…
Kul att det går att lösa loggning med fibaro, tack för länken! Jag såg att mitt qnap nas kan användas för att ta emot loggen, nice!

ska bli spännande att se om det kommer en ny vera controller snart :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.