Funderar på om min prisbild vart jag kommer att hamna på ett ungefär stämmer.

Har fått pris på Fiskarheden Svanen totalentreprenad.

2,5 milj exkl tomt, markarbete (inkl, försäkring,byggström,bygglov, kvalansv,)

tomt inkl VA/EL-anslutning och telefon 313500 :-

Nu kommer jag plocka bort en del jobb som jag och vänner/familj kommer göra själva.

Innerväggar,tapetsera,måla inv/utv, lägga tak sätta upp kök, DVS ska försöka göra allt som man bara kan med hjälp av vänner som är snickare.

VA-jobbet inkl material är beräknat till 167000 :-
Där har jag gratis rörmokare och ca 50 % på butikspris gällande material.

EL-jobbet inkl material är beräknat till 105000 :-
Där har jag 50% på arbete och ca 50% på butikspris gällande material.

Bergvärme jobb+pump landar på strax över 100000:-

Vart tror ni på ett ungefär jag kommer hamna ?
Klarar man att bygga för 2,7 milj eller lägre ?

Jag vill inte ha varningens finger ang pris på markarbeten lagfarter mm mm. Jag vet redan vad det kostar och vilket jobb det är med det. d^_^b

Ser fram emot era åsikter :D
 
Vet inte om det är någon större hjälp, men vi byggde ett modifierat tranan, men med en annan leverantör, 2007 så priserna kan säkert ha ändrats. Vi tapetserade själva och målade utvändigt, men annars så var det helt nyckelfärdigt. Totalsumman för huset inklusive tillval får några hundra tusen inkl. bergvärme med en uppmurad grund landade på ca 2,2 milj. Så jag tror absolut, även om priserna gått upp, att ni klarar att bygga Svanen för 2,5 med tanke på hur mycket ni planerar att göra själva och de kontakter ni har.
 
mr_bygg skrev:
Vet inte om det är någon större hjälp, men vi byggde ett modifierat tranan, men med en annan leverantör, 2007 så priserna kan säkert ha ändrats. Vi tapetserade själva och målade utvändigt, men annars så var det helt nyckelfärdigt. Totalsumman för huset inklusive tillval får några hundra tusen inkl. bergvärme med en uppmurad grund landade på ca 2,2 milj. Så jag tror absolut, även om priserna gått upp, att ni klarar att bygga Svanen för 2,5 med tanke på hur mycket ni planerar att göra själva och de kontakter ni har.

Tack för svar mr bygg ! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.