Har gjutit en bänkskiva i ett utekök. Behandlat med klinkerolja (en gång) och tyckte inte resultatet blev så bra tyvärr. Nu har vi använt köket en del innan vi gjort någon ytterligare skyddsbehandling och det har tyvärr skvätt en del olja och blivit riktigt fula fläckar! Har provat att slipa men olja har trängt ganska långt ner i betongen.. har provat att göra en pasta med medicinsk bensin och potatismjöl, skrubba ordentligt med diskmedel och vatten.. har någon några fler tips på hur jag kan få bänkskiva fin igen??
 
  • Gjuten bänkskiva i betong med oljefläckar och ojämnheter, behandlad med klinkerolja.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå betongbänkskiva med fläckar och missfärgningar från oljespill och användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gjuten betongbänkskiva med oljefläckar och ojämn behandling synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Högtryckstvätt har jag andvänt på oljigt garagegolv... det funkar.
 
D Melb skrev:
Högtryckstvätt har jag andvänt på oljigt garagegolv... det funkar.
Är det inte risk att det går flisor i skivan??
 
Finns kanske risk..
På garagegolvet har det inte varit något problem.
 
Är det inte bättre att börja gilla en mörkare skiva och olja in den på en gång...

/ATW
 
  • Gilla
mgranbom
  • Laddar…
Jag har fixat ett oljigt garagegolv med gasolbrännare.........

Protte
 
  • Gilla
jawen
  • Laddar…
Hemmakatten
Tyvärr så ser ju betongskivan riktigt ful ut nu. Jag skulle fundera på att lägga nån sorts utomhusklinker på den. Finns i alla storlekar, från mosaik och uppåt.
 
Bränn/elda upp fettet så mycket det går.
Lugnt & fint och arbeta utifrån & in från fläckarna.
Dynga sedan på uppvärmd paraffinolja i flera lager tills den slutar suga, så blir nog färgtonen okey igen
 
Olja den mer regelbundet och acceptera situationen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.