Ja om det inte vore för att du skall i huvidsak använda den stationärt så skulle jag köpa den på 75mm även om man i vissa lägen kanske får köra lite mer för att slipa en yta.

Varför inte köpa den på 75mm och lägga återstående på en stationär bandslip av ok kvalitet?

Själv har jag en 75mm Makita bandslip samt en stationär bandslipstation från Rexon som håller riktigt hög klass (vilket är mer än man kan säga om deras websida...). Dessa två tillsammans ger många användningsområden. Har dessutom en stödplatta till bandslipen för att lättare köra av större ytor utan att maskinen gräver ner sig, vilket den lätt gör om man inte håller kontroll på den.
 
Jag har 75:an och är kanon nöjd med den. Den räcker bra långt tycker jag. Glidramen som håller maskinen i rätt läge gör att den fungar kanon. Jag slpiade en bänkskiva föra veckan med den maskinen tillsammans med deras damsugare och som vanligt med deras grejer så dammade det nästan ingenting.
 
Har ingen erfarenhet av nån av dem, men har kikat på dem en del, och den stora är ju väldigt stor, vilket är bra när den är stationär, men mindre bra när man kör den löst, särskilt på vertikala ytor. Men bandslipsmodulen till CMS är inte ett alternativ gissar jag?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.