M
Hej hej.

Jag är på gång att köpa en ny visp/blandare och kollade lite på festools maskin på nätet. Tycker dessa är oslagbara så en sån får det bli. På festools hemsida står deras eget vägledande pris, 4255 kr exkl. moms.

Ett samtal till den lokale handlaren senare har jag uppgiften om vad jag skulle få betala vid köp via dem, vilket var 6550 kr exkl. moms!

Jag antar att festools vägledande pris redan är inräknat påslag efter inköp osv. så hur kan de lägga på så mycket? Dålig konkurrens? Festool-hype?

Nyfiken på synpunkter... /MaxPax
 
Herregud, är du säker på att det är samma innehåll för de pengarna..??
Ibland är det lite kryptiskt att tyda då samma maskin kostar rätt mycket olika beroende på leveransomfattning (tillbehör, systainer, skena etc.)
 
Är din lokala handlare återfösäljare för Festool då? Eftersom Festool har en ganska "ful" prispolitik med att inte ha för många ÅF som konkurrerar med varandra, så att man kan hålla högre priser, så kan det ju vara så att dom inte får köpa direkt från Festool utan från en annan ÅF.
 
M
Styx: Ja, jag är säker på att det är samma utrustning, det finns inte så mycket att välja på, typ med och utan visp...

Bastefallarn: Ingen aning om han är åf för festool, kanske är det så som du beskriver, verkar logiskt.
 
Verkar konstigt ändå..
Gissar att Festool inte gillar att deras återförsäljare säljer vidare till "icke-festool-åf"
 
R
Jag kan väl tycka att om han nu går och köper maskinen någon annanstans så borde han väl ha någon typ av rabatt på ordinarie pris ändå kanske som åf.

Men i vilket fall som helst så är det ju ett ganska saftigt påslag han gör på priset i vilket fall som helst. Tycker det verkar ganska konstigt.
 
M
Haha. Den skulle jag kunna köpt. Hittade förvisso en sprill ny på tradera för tre å fem.

Uppdaterad på återförsäljarbiten är jag dessutom. De jag pratade med är inte direkta åf för festool, utan köper in från KGC. Å så va de me dé.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.