Denna tråd är utbruten härifrån: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/129514-kabelstrumpa-foer-dammsugarslang-4.html

//Mod
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ursäkta mig, men om jag hade problem med slangen till den vida grad att jag var tvungen att lösa det med en bit tejp, ja då hade jag ringt förhoppningsvis rätt person och skrikit till dennes öron blödde.

Det är Festool vi pratar om här, top of the line! 24- timmars reparationsservice, 3 års garanti. På en kapsåg för 13.000:- tycker man att slangen bör passa.

Jag köpte en Of 1010 för ett tag sedan, redan första dagen började motorbromsen att krångla, så onsdag förra veckan ansåg jag att jag hade tid att vara utan den i 24 timmar, visserligen insåg jag att jag nog skulle få vänta till fredag, det kunde jag köpa.

Igår, onsdag, var den klar EN vecka efter jag lämnade in den! Det är INTE 24 timmars service, är det detta jag har betalat dyrt för?

Sen kommer det bästa! Jag ska tydligen betala frakten till verkstaden, tillbaka är dom så bussiga så att dom bjuder på det. Kanon! Känns jättebra att bli behandlad på det sättet, en kund som handlade för drygt 50 papp sista kvartalet 2009.

Ja, jag ska hämta ut den idag, och hellre lämnar jag den på disken än betalar frakten. Ursäkta ot till en för övrigt otroligt intressant och bra tråd!
 
Redigerat av moderator:
Manberg skrev:
Ursäkta mig, men om jag hade problem med slangen till den vida grad att jag var tvungen att lösa det med en bit tejp, ja då hade jag ringt förhoppningsvis rätt person och skrikit till dennes öron blödde.

Det är Festool vi pratar om här, top of the line! 24- timmars reparationsservice, 3 års garanti. På en kapsåg för 13.000:- tycker man att slangen bör passa.

Jag köpte en Of 1010 för ett tag sedan, redan första dagen började motorbromsen att krångla, så onsdag förra veckan ansåg jag att jag hade tid att vara utan den i 24 timmar, visserligen insåg jag att jag nog skulle få vänta till fredag, det kunde jag köpa.

Igår, onsdag, var den klar EN vecka efter jag lämnade in den! Det är INTE 24 timmars service, är det detta jag har betalat dyrt för?

Sen kommer det bästa! Jag ska tydligen betala frakten till verkstaden, tillbaka är dom så bussiga så att dom bjuder på det. Kanon! Känns jättebra att bli behandlad på det sättet, en kund som handlade för drygt 50 papp sista kvartalet 2009.

Ja, jag ska hämta ut den idag, och hellre lämnar jag den på disken än betalar frakten. Ursäkta ot till en för övrigt otroligt intressant och bra tråd!
Jag tycker ditt inlägg är värt en egen tråd! Mao - go ahead man!
 
Har nu hämtat maskinen, och behövde inte betala någon frakt! Huruvida bultande blodådror i tinningen kan påverka hur långt återförsäljaren väljer att ta diskussionen låter jag vara osagt.

Jag är jättenöjd med min återförsäljare, men efter lite snack så kan det kanske vara så att det är dom som har gjort en miss gällande att det tog så pass lång tid.

ÅF nämnde att jag var första fallet som tools for profit kund och att särskilda systainrar ska användas vid dessa 24 timmars reparationer(?). I mitt fall hade detta inte gjorts och då kan jag inte heller klaga på Festool.

Huruvida frakten blev betald av min ÅF eller att dom strök den vet jag inte. Kanske är det inte frakt på garantiåtaganden? Kanske var en miss av ÅF där med? Det känns logiskt och det var det jag reagerade mot.

I alla fall så är jag nöjd i dagsläget, mitt förtroende till religionen Festool är återställt och jag hoppas att det var bara missförstånd och inte idiotiska policys.
 
Borde man inte behandla alla som Tools for Profit? Vem vill inte ha fördelarna med det? Låter som en löjlig bortförklaring.
 
Vad gäller frakt på garantiåtaganden kan jag säga att frakten inte ingår, men ÅF/butik brukar bjussa på detta med tanke på good will. Frakten tillbaka står verkstaden/tillverkaren för.
 
Som jag förstår det så har alla den möjligheten, det är bara att registrera sig och verktygen så är man medlem har jag för mig.

En anledning att dom vill att man ska registrera sig är väl för att kunna föra nån slags statistik och därmed får man vissa fördelar. Sen är det väl så att många som har Festool verktyg vars garanti har gått ut, vill ändå reparera dessa och ta den kostnaden i stället för ett nytt verktyg.

Det är väl dessa som är den stora massan och om alla skulle ha tillgång till 24 timmars service så skulle det inte gå runt.
 
Jag råkar veta att Manbergs (och min) Festoolhandlare är som vi, dvs en riktig verktygsentusiast och kanske inte så mycket handlare. Han tjänar sitt levebröd på en annan typ av produkter och ser sitt Festoolsortiment mer som en service till kunderna som monterar de andra produkterna hemma eller hos kunder. Kanske därför har hanteringen inte skötts exemplariskt?

Jag har som policy att jag aldrig prutar en krona på hans reguljära material, men förväntar mig, och brukar få, bra rabatter på Festoolgrejorna.

Ni får ursäkta mina svävande formuleringar, men jag vill inte att han skall kunna identifieras av Festool-GeFePo.
 
joflopp skrev:
Vad gäller frakt på garantiåtaganden kan jag säga att frakten inte ingår, men ÅF/butik brukar bjussa på detta med tanke på good will. Frakten tillbaka står verkstaden/tillverkaren för.
Ok, då var det som min ÅF sa. Men just det tycker jag är dumt, speciellt i mitt fall där det visar sig att maskinen är defekt vid första början. Låt säga att 1 år av dessa 3 bör det vara fri frakt?
 
Manberg skrev:
Ok, då var det som min ÅF sa. Men just det tycker jag är dumt, speciellt i mitt fall där det visar sig att maskinen är defekt vid första början. Låt säga att 1 år av dessa 3 bör det vara fri frakt?
Det är ju många ÅF som räknar detta som en DOA (dead on arrival), och byter maskinen istället för att skicka in den på rep. Det tycker jag är en bättre lösning. Kunden får en ny maskin direkt, och Festool får skylla sig själva pga. dålig kvalitetskontroll.
 
Ja 1veckas DOA tid bör väl inte anses orimligt, oavsett om det gäller elverktyg, eller hemelektronik?!
 
Hmm, det där är konstigt. Jag har tack och lov ännu inte varit i ett läge där en maskin jag tvunget måste ha gått sönder när jag inte haft en motsvarande. Men ibland blir det rena skämtet med garantireparationer.

Jag har fått en sån där TTS-Expresssystainer från en Festool-ÅF för de behövde den inte, för maskinerna går aldrig sönder...sa ÅF när han skrattande hivade upp systainern på disken. Det var bara att tacka och ta emot.
 
Tur man bor i Malmö. ;) Har jag uppenbara problem med mina prylar så åker jag raka vägen ut till Festool Malmös service/reklamationsavdelning. Som mest har jag fått vänta i tjugo minuter på att killarna lagar prylen. Hur trevliga som helst. Vid lite mindre strul ringer jag till min ÅF och några minuter senare har service/reklamationsavdelningen ringt upp mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.