Trodde jag att jag var först med... Dammsugaren är bara året, nästan på dagen. Tyckte i helgen att den sög dåligt, fortfarande att man får sugkänslan då man närmar sig med handen men inte det där trycket som "aktare-så-jag-inte-äter-upp-handen"-suget. Festoolen har ett grymt undertryck.

Nu hade jag ju varit rätt aktiv under helgen och tidigare helger men tyckte att det skall den väl palla. Kände att den sög bra utan slang... hmm jag har väl inte fått problem med denna CTL33, 33 står för liter som alla Festoolnördar vet. 33 liter är rätt mycket. Det rymmer myyycket spån där,

Man kanske skulle kolla säcken... för det gör väl ni andra också. Kändes som betong i säcken :p höll inte på att få upp den ur maskinen, funderade på att börja gräva i säcken för att sen kunna dra upp den och tömma i en sopsäck. Den lossnade efter en del ruckande.

Hehe, då påsen var tömd och återsluten och stoppad ner i maskinen så startade jag den och maskinen lät rätt annorlunda nu och "aktare"-suget var tillbaka, det visslade i slangänden och jag kunde fortsätta med trapprenoveringen eller var det spångenereringen det kallades.

Får väl till Festools försvar säga att den med en totalpackad påse med spån och damm fortfarande sög bättre än den Jula sugare för 695:- som jag hade innan denna. Skall nog kolla oftare nu, mycket roligare då maskinen suger bra.
 
Känner igen det där när man riktigt är i hyveltagen (glömmer tid och rum) och spånsugen med 200 l säck blivit knökfull så spånnivån gått förbi cyklonen och upp i luftfiltret. Då kan man säga att det suger dåligt.:rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.