Startar en ny tråd då det egentligen inte handlar om importen som sådan utan vilka tillbehör man skall komplettera med.

Har hittat att man behöver någon form av kit så man kan städa med den och ev en hållare för rör och slangar att sätta ovan på den.

Funderar på ett kitt med D36 slang men räcker det med en som inte är antistatisk?

Grovkittet med 50 slang kanske är bättre för städning av bil och garage?

Någon som provat sig på long-life påsen för drygt 1000kr och kan säga om den är värd det?
 
Det skall finnas en antistatisk slang som passar från en annan tillverkare. Kan det ha varit Stihl? Den skall vara identisk, sånär som på färgen, till en bråkdel av priset.

Jag har Longlifepåsen, eller evighetspåsen som jag hellre vill kalla den. Den är värd pengarna om du inte hellre vill komplettera med en cyklon. Jag kommer i framtiden att ha bådadera.
 
Tack för tipsen! Kollade på Stihl och den slangen verkar vara 27mm, det är samma som följer med maskinen. Konstigt nog är 27 slangen nästan 30% dyrare än 36an!
 
27-slangen är kass på dammsugning. Jag kör min gamla altoslang för bla dammsugning o kap/gersåg, funkar perfekt in i dammsugaren och ihop med festools simplaste städkit. Bra att ha städkitet i en systainer åxå.
Till bordssågen så vill jag helst ha en 50mm slang och den behöver ju inte vara så lång.
 
Man skall ta och kolla vad som går att recycla från Kärschern innan jag beställer verkar det som, har man tur så passar lite.

Städkit en i systainer låter inte så dumt, någorlunda överkomligt pris för att vara Festool också.
 
Kjøp gjerne kit med slange, du får bra rabatt på slangen i forhold til å kjøpe sen ensam ;)

Kolla har.
 
Det blev www.gerschwitz-rottenburg.de. Slangset med systainer för 120Eur, lite påsar, våt filter och en hållare.

Fantastiskt att shoppa tillbehör till damsugaren för mer än vad fruns Miele kostade totalt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.