Ser ut som man tagit bordssågen CS 50 och gjort något liknande som Basis plus modulen. Den kanske ska ersätta basis plus framöver? Har själv en basis plus med massa tillbehör och funderade på att byta till en CS 50. Men när jag kände på CS 50 så kändes den som lite rangligare/lättare än Basis plus bordet. Det jag ville åt var den låga vikten men jag upplevde att den nog kan bli lite för vinglig när man klyver lite grövre lister eller mindre plankor. Så jag håller nog fast hårt i min basis plus. Men däremot så tröttnade jag på att ta lös sågen när jag ska såga med den separat så före jul införskaffades en TS 55:a också så jag slipper fippla lös sågen.

Ja jag vet att jag är torsk på Festool grejor men allt började när jag fick tag i mitt basis plus bord begagnat tillsammans med en CDD 9,6 till rätt pengar (Nej dom var inte stulna utan en kille som hade köksfirma skulle sluta och sålda dom och jag fick även med originalinköpskvittona och instruktionsböcker) Sen har det rullat på och jag har alltid tittat på andra märken först eftersom Festools prisbild inte är rolig men jag torskar ändå alltid tillslut när jag har känt på grejorna och sen är det bara att krypa till korset och lämna över en förmögenhet till säljaren för några sketna grå lådor...
 
Jag ringde till Festool i dag och fick fram att så gott som allt ska fungera mellan basis och CMS. En gammal modul som inte fungerar är 1A eftersom den behöver uttaget i basmodulen för att kunna fungera. Det finns också vissa tillbehör som inte fungerar men det känns som ett mindre problem.

/Kent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.