Äger en festool 1010 i onsdags kom mitt efterlängtade paket från axminster med bla en dovetail jig fick med ett stål men det är 6.35mm vågar man köra 6mm spännhylsa?
Man vill inte att den släpper medans man köra:S

Var kan man beställa ett sådan, har hittat en sidan som sålde men för över 600kr utan frakt. Det känns lite väl saftigt kan jag tycka, spelar inte någon roll om det är i Sverige eller utomlands


Med vänlig hälsning,
 
Får du ens in stålet i hylsan?
 
Du har väl 8mm spänntång på maskinen? Köp en bussning 8 -6.35 mm
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Nej. Rätt storlek i rätt spännhylsa, inget annat.
 
G gls skrev:
Du har väl 8mm spänntång på maskinen? Köp en bussning 8 -6.35 mm
det var mer än jag kände till, var man kan hitta en sån?
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Nej. Rätt storlek i rätt spännhylsa, inget annat.
Bara så det är tydligt @Daniel_N , är en bussning 8-6.25mm säkerhetsmässigt vettigt?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Bara så det är tydligt @Daniel_N , är en bussning 8-6.25mm säkerhetsmässigt vettigt?
Ja, sådana är ok. Bäst är rätt spännhylsa.
 
B berne88 skrev:
det var mer än jag kände till, var man kan hitta en sån?
CMT tex. Har inte katalogen framför mig nu så jag kan inte ge dig artikelnummer.
 
Miles, mtmc.co.uk brukar ha sådant.
 
Woodcontrol i Tibro kan hjälpa dig med detta.
Om jag fattar det rätt så är det art.nr 799.064.00 du behöver 8mm spännhylsa till 6,35mm stål. Denna kostar 90:- men tyvärr verkar den inte finnas i lager men dem brukar ta hem snabbt.
Bild på en uppslagen katalogsida med olika typer av spännhylsor för handöverfräsar och deras artikelnummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ceson ceson skrev:
Woodcontrol i Tibro kan hjälpa dig med detta.
Om jag fattar det rätt så är det art.nr 799.064.00 du behöver 8mm spännhylsa till 6,35mm stål. Denna kostar 90:- men tyvärr verkar den inte finnas i lager men dem brukar ta hem snabbt.
[bild]
Cmt levereras dock från Italien så kan ju vara lite svårt att få saker därifrån..
 
Frustrator Frustrator skrev:
Cmt levereras dock från Italien så kan ju vara lite svårt att få saker därifrån..
Vad jag hört så skall det funka men skall kolla med Woodcontrol på måndag när jag ska dit och lämna och hämta lite grejer.
 
  • Gilla
berne88
  • Laddar…
Kolla med Linden`s verktyg o maskiner. Han har CMT, Cobolt och mycket annat smått o gott i garaget.
 
Nån som vet var man kan hitta en likande stål?
Tänkte använda mig av det för att göra luckor till ett skåp, sen fälla in en "lös" rygg inuti
 
  • Teknisk ritning av ett stålbeslag och en profil med urtag för att fästa skåpluckor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det står ju Axcaliber på skaftet så Axminster.co.uk. Det där är dock en ganska vanlig profil - jag köpte ett liknande på yonico.com. För lite högre klass kan du nog även handla i Sverige från Cobolt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.