Har en läcka någonstans i vårat spabad. Öppnar man upp sidorna så är det papp och isoleringen. Måste ta bort det för o hitta läckan. Vad ersätter jag pappen och isoleringen med sen?
 
B Bodom120 skrev:
Har en läcka någonstans i vårat spabad. Öppnar man upp sidorna så är det papp och isoleringen. Måste ta bort det för o hitta läckan. Vad ersätter jag pappen och isoleringen med sen?
Isolering och papp :)
 
  • Gilla
daugaard
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Isolering och papp :)
Så långt är jag med :) men pappen är ju lindad runt o jag ska öppna ett litet ställe? Ska jag tejpa fast ny? Vad äre för papp? Helt vanlig isolering?
 
B Bodom120 skrev:
Så långt är jag med :) men pappen är ju lindad runt o jag ska öppna ett litet ställe? Ska jag tejpa fast ny? Vad äre för papp? Helt vanlig isolering?
Jag hade gjort snyggt snitt i pappen med rakblad (fyrkant) sen tagit bort isoleringen. Efter felsökning/åtgärd hade jag tejpat dit fyrkanten igen med t-flex tejp som håller för allt i många år. Isoleringen hade jag återanvänt. De få mm tejpen täcker i skarven känns inte speciellt farlig. Tejpen lär hålla betydligt längre än pappen (och isoleringen).

Enda negativa med t-flex är att den är lite väl effektiv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.