Min mattläggare har monterat vattenlåset fel (markeringarna ska ligga mot skruvarna), men det har han missat... Vet någon här vilket problem som kan uppstå vid felaktigt montage? Initialt fick jag inte ned silen i brunnen, men efter hans besök idag så värmde han lite och fick i den. Kan det ha att göra med montaget?
 
Sedär! Klämringen är inte felmonterad som jag påstod, utan vattenlåset kan man ju enkelt...eller relativt enkelt vrida rätt. Dock kvarstår problemet med att silen inte går i utan våld!
 
Jag ser att det finns "lösa" klämringar att köpa. Mattläggaren har tydligt deformerat skruvhålen i den befintliga ringen. Är det något att oroa sig över? Kan jag köpa en ny (rsk 713 38 54) och montera och få ett fullgott montage?
 
Jag tycker inte att du skall pilla med brunnen. Skulle det bli något läckage, trots att du gjort hel trätt, är det ändå lätt att du får skulden för det. Prata istället med mattläggaren och säg att du är orolig att det kan kanske bli läckage någon gång i framtiden.
 
Tyvärr är mattläggaren synnerligen upptagen med att vara pensionär...
 
Tycker inte du ska oroa dig. Lägg gärna upp en bild på hur deformerade hålen är.

Skulle i o andra sidan vara orolig så kan golvläggaren köpa en ny ring för 150 kr eller nått så slipper ni tänka på det
 
Alla fem "skruvhål" har mer eller mindre samma deformerade utseende. Och än värre torde väl den fina sprickan i klämringens överkant vara. Jag tror att mattläggaren helt sonika karvat ur klämringen för att ens få i silen... DSC03398.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skruvarna ser ok ut.
Men sprickan tycker jag inte är ok, den tycker jag han ska byta ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.