Hej på er.

Jag har en Panasonic E9 pump. Den är snart 3år gammal. Jag har nu upptäckt att det finns en felkod på den.

Koden är ; H 98


Någon som vet vad det är för något ??

Önskar snabba svar.

tack på förhand !
 
Smutsigt luftfilter?
 
Okey... men jag testade och göra rent plastfiltrerna nu. Har fortfarande felkod H98
 
Well, det enda jag hittade var det här, även om det inte är exakt samma maskin. Se sidan 21.
 
  • Gilla
mykee2
  • Laddar…
Tack för hjälpen. vad betyder: Air circulation short circuit ?
 
Vet inte riktigt vad som avses här, men någon form av kortslutning som har med cirkulationen att göra..
 
Prova och testkör utan filterna en kortis samt lys med ficklampa å kika på lamellerna på "batteriet"(aluminiumflänsarna),

En annan sak att prova är att ställa fläkten på maxfart å se om den larmar då.

Luften måste kunna passera igenom inomhus"batteriet" som är en kondensor vid värmedrift. precis som en bilkylare måste vätskan kylas annars kokar den, principen är den samma för kylkretsen bara det att trycket blir alldeles för högt om inte gasen kan kylas med inneluften då bryter maskinen automatiskt via en högtrycksvakt(pressostat).


Hoppas det löser sig.

edit: jo en annan sak, sänk gradantalet om du har den högt inställt >mer än 25 grader
 
Tack för kanonbra hjälp som vanligt.

Jag provade att blåsa rent lamellerna med tryckluften. Blev en dimma inomhus. Mycket dam och skit =)

Pumpen blåser nu för fullt. Äntligen !

Fråga är nu varför inte pumpen har varnat. Den har inte blinkat.
Måste jag återställa fellarmet på något sett ?
 
Den kan ha varnat via felkoden du fick, den larmar inte längre eller? om inte så behöver du inte göra något mer skulle jag tro, larmar den fortfarande på samma felkod så vetti tusan vad det kan vara.
 
Den larmade aldrig via blinkande lampa. Jag gick in och kollade i kontrollen via Check. Där såg jag att det fanns ett larm liggande. H98.
Nu har jag rengjort med tryckluft men larmet ligger fortfarande kvar ?
 
Du kanske måste göra en "reset"? Kolla punkt 4. under Felsökning Panasonicden här sidan
(vet ej om det gäller din modell).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.