Nån som vet om det går att lösa det här själv, eller krävs det en servicetekniker?

Närbild på en vit maskin som visar meddelandet "EO-Fel inställningar. Stäng av och sätt på maskinen igen. Om felet inträffar igen, ring service.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Google gav inte mycket info tyvärr...
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nån som vet om det går att lösa det här själv, eller krävs det en servicetekniker?

[bild]

Google gav inte mycket info tyvärr...
den har du ju garanti på
troligt kretskort
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Knappt 3 och en halv månad gammal....🙄

Får ringa dem på måndag...
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
Jahapp, felanmälde i måndags 29/7 direkt till Asko. "Maskinen behöver omkalibreras". De skickade det vidare till Garant (är det samma som Garantgruppen som höll på med service av restaurangmaskiner och kylar för 15 år sen möjligen?) som skickade det vidare till den lokala entreprenören (som jag inte tänker outa än). Allt på samma dag.

Sen tystnad.

Skickade ett mail till Asko igår och påpekade det hela. Inget svar än.

Inte superimponerad av kundservicen hittills.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jahapp, felanmälde i måndags 29/7 direkt till Asko. "Maskinen behöver omkalibreras". De skickade det vidare till Garant (är det samma som Garantgruppen som höll på med service av restaurangmaskiner och kylar för 15 år sen möjligen?) som skickade det vidare till den lokala entreprenören (som jag inte tänker outa än). Allt på samma dag.

Sen tystnad.

Skickade ett mail till Asko igår och påpekade det hela. Inget svar än.

Inte superimponerad av kundservicen hittills.
Vet inte om Garant höll på med storkök förr i tiden men nu för tiden har de alla mindre uddamärken.
består av en massa småfirmor som är delägare i garant självklart med olika kvalitéer.
har inte hört något bra om dessa , iofs var det väl 10 år sedan jag hörde något om de överhuvudtaget.
Jag känner några stycken av dessa och det gick väldigt bra för dessa de gjorde inga kundbesök på måndagar och var lediga fredagar
 
Jag jobbade ju i ett företag från 2009 till 2016, som köpte tjänster av Garantgruppen och vi var väl inte supernöjda.... Tyvärr fanns det inte mycket till rikstäckande alternativ om jag inte minns fel...
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
Jahapp, idag kom den lokala servicekillen ut. Trevlig prick, men Asko/Gorenje hade inte skickat några instruktioner för hur man skulle göra kalibreringen... Det fick han ringa upp dem och be om...

Sen började det hela. Han började med att köra diagnostiken vilken testade en del sensorer, drog in lite vatten och massa tvättmedel, snurrade lite på trumman och började sen pumpa ut vatten. Då blev det error på tömningen. Kunde bero på att avloppsslangen satt lite högt, typ 20 cm över maskinen, eller att det var så mycket skum i maskinen. Vi provade att sänka slangen och köra diagnostiken igen. Samma fel. Han ringde upp Asko och fick en ny knappkombination att trycka, så han kunde köra enskilda tester på olika komponenter. Där gick det att köra tömningen utan problem, men sen klarade inte maskinen centrifugeringstestet. Den kom bara upp i 440 rpm istället för 1600.

Sen startade den om och återställde sig själv, och sen funkade den..🤷‍♂️

Vet inte om den lagade sig själv, eller om det är något fel på elektroniken som antagligen lär visa sig igen... Har kört en 4-5 maskiner utan problem...
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jahapp, idag kom den lokala servicekillen ut. Trevlig prick, men Asko/Gorenje hade inte skickat några instruktioner för hur man skulle göra kalibreringen... Det fick han ringa upp dem och be om...

Sen började det hela. Han började med att köra diagnostiken vilken testade en del sensorer, drog in lite vatten och massa tvättmedel, snurrade lite på trumman och började sen pumpa ut vatten. Då blev det error på tömningen. Kunde bero på att avloppsslangen satt lite högt, typ 20 cm över maskinen, eller att det var så mycket skum i maskinen. Vi provade att sänka slangen och köra diagnostiken igen. Samma fel. Han ringde upp Asko och fick en ny knappkombination att trycka, så han kunde köra enskilda tester på olika komponenter. Där gick det att köra tömningen utan problem, men sen klarade inte maskinen centrifugeringstestet. Den kom bara upp i 440 rpm istället för 1600.

Sen startade den om och återställde sig själv, och sen funkade den..🤷‍♂️

Vet inte om den lagade sig själv, eller om det är något fel på elektroniken som antagligen lär visa sig igen... Har kört en 4-5 maskiner utan problem...
servicekillen verkar inta vara en asko pöjk vad gör han i vanliga fall?
elektroniken är mycket känslig numera på skos produkter efter att de bara använder komponenter från kina
 
Nä, dom hade precis fått hand om Asko/Gorenje häromkring...

Edit; är det verkligen normalt att diagnosen drar i sig nästan hela facken med flytande tvättmedel? De var så gott som fulla innan, och typ 10% kvar efter....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.