Har ett litet problem med min pågående tillbyggnad. Skall kontakta min konstruktör för att se hur han hade tänkt, dock så skall jag se om det är någon här som kanske har någon bra idé.

Om ni tittar på bilderna så ser ni en lite halvbesvärlig detalj där en indragen terass möter takstolarna, det som jag inte får ihop är "hammarbandet" eller lejden. Skall vara 38x145 (kommer använda 45x150) men är inritat som 38x85mm... lite väl klent. Är det något som jag missar (t.ex tolkar ritningen fel). Med andra ord hur skall man få plats med en 45x150..?
Arkitektonisk teknisk ritning som visar detaljer för tillbyggnad med fokus på takstolar och terass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detalj där man ser lejden tydligare.
Detaljritning av tillbyggnad med en terass som möter takstolar och en markerad lejd som ska passa en 45x150 dimension.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har konstruktören sagt att det ska vara 45x150? Isf är nog inte ritningen reviderad?
 
Skall vara 38x145 enligt texten i ritningen. Men han har ritat in en "38x85", och förstår inte hur jag skall få dit en 38x145 eller i bästa fall 45x150 Jodå ritningarna är klara sedan länge, har missat denna detalj.
 
Kan tillägga att det är inritat 38x145 överrallt utom på denna detaljritning.
 
Ok, det bästa är nog att kolla med konstruktören :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.