Halloj. Någon som vet vad det kan vara för fel på vår gräskllippare?
Det är en Partner med briggs&Stratton motor.
När man drar i snöret för att starta den så "snärtar"/rycker den tillbaka snöret på nått sätt så det blir som en rikoschett, vilket lett till blåmärken på både handleder och magar....
Den vägrar starta också.. är så less på dessa skitmaskiner.. nu har vi köpt både nytt och begagnat, billigt och dyrt och det blir fel på dom alla..
Känns iaf läskigt att den gör så här. Är det någon ide att lämna in den? Eller kan man lösa det själv? Tacksam för alla svar...
 
Har du provat att ta ur stiftet?Hur beter den sig då?Går den lätt att dra,samt att snöret går fint tillbaka?
 
Tänkte sluta vid 1000 inlägg men kostar på mig ett till :)

Kniven sitter löst.
 
Har precis haft samma problem. Kniven satt löst, så jag drog åt den. Hjälpte dock inte. Har dragit så jag inte kan lyfta armen. Jag var så arg på klipparen att jag skickat ut den i omloppsbana om jag haft dynamit. Efter att jag lugnat mig i några dagar tog jag tag i saken. Jag skruvadebortsvsvänghjulet, och fick se att krysskilen var trasig. Så jag köpte en ny för 20 kr och petade dit. Då startade den på första rycket. Du kan dock behöva en avdragare för att lossa svänghjulet. Det är garanterat samma fel på din klippare, krysskilarna är i pressgjuten aluminium och ganska sköra.
 
Det som händer är att tändläget flyttar sig. Min maskin hade cirka 100 graders förtändning..
 
Om jag tar ur stiftet så går den så fint att dra så..... vi har kollat kniven och den satt lite löst men inte nu längre och problemet kvarstår ändå.. ska dock prova att skruva bort svänghjulet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.