Hej!
Man går in i duschen i hopp om en varm go dusch........ Men när vattnet helt plötsligt blir iskallt är det inte så skönt längre......Några sekunder senare skållar man nästan sig!!! Förvisso blir man då varm, men det varar inte så länge då det åter blir kallt ganska snart. Alla blandare i huset beter sig likadant. Och det kan ju inte vara fel på alla samtidigt! Eller?
Anna
 
Det är antagligen blandningsventilen till tappvattnet som strular.
 
Tack för ditt snabba svar! Vad kan det vara för strul? Ngt jag kan fixa själv? (Har inte tummen mitt i....)
 
Hej!

Min blandningsventil(varmvattenregulator) börjar också ge sig.

Den sitter i mitten på min fjärrvärmecentral, en spak man kan dra mellan blått och rött för inställning av tappvattnet i huset.

Mina packningar har börjat bli dåliga och då finns det läckagehål på varmvattanregulatorn man kan kontrollera, troligen har du samma fel på din.

Vad är det för fjärrvärmecentral du har?
 
Har absolut ingen aning om vad för central vi har.........Sitter just nu på jobbet dessutom, så kan inte kolla. Det är sånt här jag gör på jobbet i mellandagarna! Sitter på forum för att tiden ska gå! hahaha

Förmodligen är det samma fel på vår. Får ta och fixa det med andra ord. Inte kul med bränd huvudsvål.....

Tack för era svar vänliga själar!
 
Den kostar bara ca 2300 plus arbete på min central, därför jag skjuter dt eframför mig till svålen blir bränd.

Jag hoppas packningen ska täta sig självt av smuts eller nåt :)
 
mackeoanna skrev:
Hej!
Man går in i duschen i hopp om en varm go dusch........ Men när vattnet helt plötsligt blir iskallt är det inte så skönt längre......Några sekunder senare skållar man nästan sig!!! Förvisso blir man då varm, men det varar inte så länge då det åter blir kallt ganska snart. Alla blandare i huset beter sig likadant. Och det kan ju inte vara fel på alla samtidigt! Eller?
Anna
Det kan vara lite olika fel beroende på vilken fjärrvärmecentral du har. Har det alltid varit såhär, eller har problemen bara börjat nyligen?
 
Vi har liknande problem. Det funkar bra för det mesta, men då och dä kommer 30s med halvkallt vatten.

Fjärrvärmegubben stängde av varmvattnet och visade att det läckte igenom kallvatten i blandaren. Nu har vi bytt blandare men problemet kvarstår: (
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.