Hej, inte världens vackraste system men de får gå, hade rörmokare här idag för att flytta blandarventilen, förra ägaren hade kopplat till en vvb brevid pannan men inte ändrat planering av blandarventilen (resultat samma temp ur kranen som vvb ger ut). Bild nummer två är som det var innan, högra understa röret går till vvb och övre ut.

Nu ska rörmokaren hit imorgon också men jag tänkte kolla här ändå, nu är det som min fina bild, kallvatten in till blandarventilen, men sedan är röret varmt efter det? Så både ingående och utgående på pannan är varma, sen är röret från vvb jätte varmt som sig bör, blandaren har jag nu satt på fullt + men får ändå inte varmare än 40 grader ur kranen fattas något, backventil? Eller är blandaren kass kanske?


Komplex rörsysteminstallation med kopparledningar, mätare och ventiler markerade med färgade pilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Innervägg med kopparledningar och värmesystemets komponenter, inkluderar panna och expansionskärl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Finns det någon pil på den högra delen (med temperaturratten)?
Var vänstra och högra delarna isärplockade när den flyttades?

Eventuellt är den högra delen ”upp å ner”.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Finns det någon pil på den högra delen (med temperaturratten)?
Var vänstra och högra delarna isärplockade när den flyttades?

Eventuellt är den högra delen ”upp å ner”.
Låter ju inte omöjligt, han bytte blandaren idag i alla fall han sa att den gamla hade saggat ihop.
De att båda rören blir varma sa han att de blev så genom pannan, så länge de inte verkar värma bakvägen så kall vatten rören blir varma så skulle de vara lugnt. Är ett ihop plock detta system av förra ägare med Nibe city panna ihop kopplar med lvp utan innerdel, hoppas mest att de ska hålla över vinterhalvåret så man kan modernisera framåt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.