Hej!

Har en nyinköpt blandare från Ikea, Tärnan med diskmaskinavstägning.

Problemmet som jag har är att när man vrider till hö kommer det varmvatten och till vä kallvatten, i normalfall skall det vara tvärtom. Jag vet att man kan ändra anslutningarna undertill så det blir rätt men problemet då är att jag får varmvatten in i diskmaskinen.

Jag har samma problem i tvättstugan så jag har svårt att tro att blandaren är felgjuten? Antar att det någon pinsamt lätt sak att fixa men jag förstår inte hur det kan bli så!
 
det brukar vara märkt vilken anslutning som är varmvatten resp kallvatten in i blandaren, har du följt det så borde det rimligen fungera som tänkt är.
 
Det var ju det som var problemmet:( Det är kopplat enligt anvisningarna..
 
tja då är det väl som det ska då förutom att du får vrida åt "fel håll" enligt svenska vanor.........
 
Nja..Måste fixa detta, grymt irriterande!
 
jo det förstår jag också men man kanske får vad man betalar för och ikea lär knappast sälja nå "svenska" blandare......Men det borde väl nån på ikea känna till om man kontaktar dem huruvida de ska vara bakvända eller ej?
 
Detta va väl uppe på nyheterna för ett tag sen? Man riskerade att barnen "brände" sig eftersom dom gjorde som dom var vana vid.
 
Krilleman
IKEA sälje Damixa blandare, om jag inte minns fel...

Och det är = Skräp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.