Har kapat ner ett 60 högskåp för att göra ett nytt underskåp till diskbänken, då det gamla var helt slut.
Kapade och skruvade dit gamla luckan men naturligtvis så sitter hålen ca 5-10mm fel...

Hur löser jag det bäst?
Borra nytt bara lär ju inte gå då hålen kommer i varandra
 
nino nino skrev:
Har kapat ner ett 60 högskåp för att göra ett nytt underskåp till diskbänken, då det gamla var helt slut.
Kapade och skruvade dit gamla luckan men naturligtvis så sitter hålen ca 5-10mm fel...

Hur löser jag det bäst?
Borra nytt bara lär ju inte gå då hålen kommer i varandra
Börja med att plugga de gamla hålen kanske?
 
B b8q skrev:
Börja med att plugga de gamla hålen kanske?
Jo, med vanliga träpluggar?
 
bilder kan ge bättre svar....
 
nino nino skrev:
Jo, med vanliga träpluggar?

Det skulle jag kört på, har reparerat många kunders skåp med den metoden.
 
J jonko skrev:
Det skulle jag kört på, har reparerat många kunders skåp med den metoden.
Ok och det funkar att borra sen fast det blir att borra I både pluggen och i stommen?
Eller det är kanske bättre att ta vanlig träskruv istället för dom där special skruvarna det är till gångjärn?
 
Gipsväggskiva fastsatt vid en annan med justerbar skarvklämma, placerad mellan förborrade hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ser nu att jag nog kommer mellan 2 hål så det kanske löser sig enklare än jag trodde
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ok och det funkar att borra sen fast det blir att borra I både pluggen och i stommen?
Borde inte vara några problem tycker jag. Borrar du med samma diameter som befintliga hål och använder den skruv som är tänkt borde det fungera problemfritt. Antagligen enklast med pelarborrmaskin och/eller borr med centrumspets så att hålet inte "driver iväg".

Vilken tur förresten att denna tråd skapades en fredag med tanke på rubriken. :oops::crysmile:
 
  • Haha
nino
  • Laddar…
Jodå jag tänkte väl på det med :D
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Borde inte vara några problem tycker jag. Borrar du med samma diameter som befintliga hål och använder den skruv som är tänkt borde det fungera problemfritt. Antagligen enklast med pelarborrmaskin och/eller borr med centrumspets så att hålet inte "driver iväg".

Vilken tur förresten att denna tråd skapades en fredag med tanke på rubriken. :oops::crysmile:
Jag hann läsa det ts la till under sin bild och barnslig som man är fnissade jag till för mig själv.

Gör ju inte saken bättre att det finns en annan tråd som heter "Massa ogräs i häcken". :crysmile:

Tiden som nyopererad i självvalt celibat börjar ta ut sin rätt.

Ursäkta ts. Lycka till med ditt skåp. (y)
 
  • Haha
  • Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.