hej, har en byggfirma som på ett försäkringsjobb lyckats montera fog i fel färg både på golv och en 99 x 90 hörna med mossik. Jag har papper på allt, men min fråga är om det går att demontera utan att bryta upp tätskikt mm på vägg och golv ? Eller är det bara att riva ? hela väggen eller bara den del som är mossik på ?

tacksam för tips
 
  • Gilla
PannahoJ
  • Laddar…
BirgitS
Om det är tätskiktsfolie går den att laga genom att sätta in småbitar över eventuella hål, dock ska bitarna överlappa den befintliga folien.

Men om det bara gäller fog så brukar det gå att kratsa ur fogen om man är försiktig så man inte skadar kaklet/klinkern.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Om det är tätskiktsfolie går den att laga genom att sätta in småbitar över eventuella hål, dock ska bitarna överlappa den befintliga folien.

Men om det bara gäller fog så brukar det gå att kratsa ur fogen om man är försiktig så man inte skadar kaklet/klinkern.
Nog billigare i slut ändan och bättre resultat om man sätter ett nytt lager mosaik utan på och fogar det i rätt färg.
 
A
O olof63 skrev:
hej, har en byggfirma som på ett försäkringsjobb lyckats montera fog i fel färg både på golv och en 99 x 90 hörna med mossik. Jag har papper på allt, men min fråga är om det går att demontera utan att bryta upp tätskikt mm på vägg och golv ? Eller är det bara att riva ? hela väggen eller bara den del som är mossik på ?

tacksam för tips
Har du frågat dem som varit hos dig ?
 
BirgitS
O olof63 skrev:
hej, har en byggfirma som på ett försäkringsjobb lyckats montera fog i fel färg både på golv och en 99 x 90 hörna med mossik. Jag har papper på allt, men min fråga är om det går att demontera utan att bryta upp tätskikt mm på vägg och golv ? Eller är det bara att riva ? hela väggen eller bara den del som är mossik på ?

tacksam för tips
Vad har hänt sen i vintras?
 
byggaren komoch fogade på, mendet blev inte bra...
 
BirgitS
Har du fått någon ekonomisk ersättning för att det inte blev bra?
 
Den diskussionen kommer men jag väntar på en fogrens/rengöring också - de lyckades med att få in slipdamm i antracitgråa golvfogen också (snickaren som gjorde hål i taket utan att täcka klinkergolvet)... Inte byggarens bästa dag...
 
  • Wow
BirgitS
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.