Hejsan

Jag har blirvit grymt sugen på att köpa en eller ett par FATBOY´s. De verkar otroligt sköna !

Har dock endast hittat pris på Möbler, inredning, belysning, heminredning på PID.Se och där kostar de 1990:- om jag minns rätt.

Är det lägsta pris eller vet någon om de går att få billigare på nått annat ställe ??


Mvh Tobbe
 
Det finns ju lite olika modeller, så jag antar att du menar FATBOY Original och inte Junior eller Island eller Point eller..

FinnishDesignShop tar €220 för den + €15 i frakt, så det hamnar på ungefär samma pris som pid.se
Fatboy Orange: FinnishDesignShop

Sen finns det ju en hop med tyska onlineshoppar som säljer fatboys, där är prisetläget något lägre ~€169 + frakt (som varierar). Det vanligaste med tyska nätaffärer är att man får maila dem om "Versandenkost zum Schweden" som det heter, men jag tror att frakten landar kring €15.
Så det blir alltså ca 1740 SEK.

Upp till dig om det är värt det.

Sitzsack, Fatboy Sitzsack, Neu!! Sitzkissen, Sitzsack fatboy-living, fatboy-shop
Fatboy - the original Sitzsack Shop
 
Då är det ju inte så stora marginaler ändå, känns säkrare att köpa från en svensk sida om det bara skiljer ca 200:-
 
Kemi skrev:
Då är det ju inte så stora marginaler ändå, känns säkrare att köpa från en svensk sida om det bara skiljer ca 200:-
Precis, det är det jag menar. Man får göra en egen avvägning. Fast prisskillnaden är iofs större än 200:-. Priset jag uppgav är inklusive frakt. De 1990:- hos pid.se är utan frakt, vilket betyder att priset blir något högre. Vet dock inte vad de tar i frakt.
 
Jag köpte en Sitonit för runt 2 loppor... valde detta märke eftersom jag ville ha en olivgrön och fatboy hade bara limegrön. Är helnöjd med Sit on it säcken, snabb leverans också (från inreda tror jag nätbutiken hette.).
Ett tips är att kolla in andra märken på sittsäckar för de har ju olika färgutbud.
 
Har beställt betalt och beställt varor från PID.se men leverans och svar uteblir så akta er för PID MVH Christer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.