Jag har letat över hela internet (nåja...) och kan inte hitta några fasta duschväggar dvs ingen kabin utan bara en fast glasvägg rakt ut från väggen.
Jag har för mig att jag har sett någon som man fäster i väggen och i taket med en vågrät stolpe.
Jag bor i Stockholm om Ni tom har tips på butiker.

Vet Ni var jag kan hitta någon sådan och det gör inget om de inte är alltför dyra heller :-/

Tack på förhand.

// Jonas
.
 
Sanoj_lidatorp skrev:
Jag har letat över hela internet (nåja...) och kan inte hitta några fasta duschväggar dvs ingen kabin utan bara en fast glasvägg rakt ut från väggen.
Jag har för mig att jag har sett någon som man fäster i väggen och i taket med en vågrät stolpe.
Jag bor i Stockholm om Ni tom har tips på butiker.

Vet Ni var jag kan hitta någon sådan och det gör inget om de inte är alltför dyra heller  :-/

Tack på förhand.

// Jonas
.

jag gick till min glasmästare o bestälde en sån. efter dom mått jag villa ha.
 
svedbergs har en sån här:

[länk]
Ahhh, nu börjar det likna något. Finns det billigare eller är det här priset jag ska räkna med?

mvh Jonas

.
 
jag gick till min glasmästare o bestälde en sån. efter dom mått jag villa ha.
Hur gjorde du med infästningen i vägg/tak?
Vad kostade det?


mvh Jonas

.
 
1700:-/1900:- beroende på storlek låter inte så farligt i mina öron för en duschvägg, men kan säkert finnas billigare någon annanstans om man lägger ner tid och letar...

lycka till!
 
Duschbyggarna i sth har också men jag vet inte hur mycket deras kostar.

är ute efter samma lösning.

Kvik i Upplands Väsby har ett utställningsbadrum men fasta väggar som är väldigt snygga. de kanske man kan få i olika mått
 
köpte en IFÖ Solid glasvägg ( inramat i metallist) med tröskellist och draperistång som stabiliserar glasväggen, pris totalt 2995 kr.
I stort sätt alla duschtillverkare har sin variant på den lösning du söker. Titta noga på deras sidor som börjar alltid med det senaste/dyraste men har alltid en enkel glasvägg i slutet av katalogen ;)
gaia
 
Tack så mycket för alla råd.
Jag ska lusläsa lite kataloger och titta i lite affärer så får vi se var vi hamnar.

// Jonas

.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.