Hej!
Väntar på en telefon med simkort till för att ha i huset till min mor men finns det så man kan ha dem gamla telefonera kvar då hon ser dåligt och ibland glömmer ta med telefonen.
Har haft ADSL direkt i telefonjacket.
Mvh Karin
 
P
Du ska titta på telefoner från en tillverkare som heter Doro. De har stora knappar och tecken.
Vissa har även gps spårning och fjärrstyrning.
De finns i de flesta elektronik butiker men urvalet kan vara skralt. Men det går ju alltid att handla på nätet.
https://www.doro.com/sv-se
 
P PappasHammare skrev:
Du ska titta på telefoner från en tillverkare som heter Doro. De har stora knappar och tecken.
Vissa har även gps spårning och fjärrstyrning.
De finns i de flesta elektronik butiker men urvalet kan vara skralt. Men det går ju alltid att handla på nätet.
[länk]
Ok ska göra detta ,men vill gärna kunna använda sina fasta telefoner med sladd som hon har i nästan vart enda rum
 
D Daniel 109 skrev:
[länk]
Skulle det funka med telefon m simkort?
Telejacken är ju ur funktion.
Har operatör Tre.
 
Den ansluter till en vanlig mobil via bluetooth. Sedan kopplar du in din vanliga telefon till enheten. Din vanliga telefon fungerar som vanligt men ses som ett BT headset av mobilen. Du kan naturligtvis koppla den mot första jacket och få alla gamla jack att fungera om du vill det.
 
D Daniel 109 skrev:
Den ansluter till en vanlig mobil via bluetooth. Sedan kopplar du in din vanliga telefon till enheten. Din vanliga telefon fungerar som vanligt men ses som ett BT headset av mobilen. Du kan naturligtvis koppla den mot första jacket och få alla gamla jack att fungera om du vill det.
Ahaaa tack för tipset då ska jag kolla på detta.
 
D Daniel 109 skrev:
[länk]
Hittar inte adaptern på Amazon??
 
Funkar inte länken? Jag hittar den.
 
Kommer in på länken men då jag går inte på Amazon så hittar jag den inte.
 
Menar du amazon.se när du skriver ”går in på amazon”? Nej där finns den inte.
 
D Daniel 109 skrev:
Menar du amazon.se när du skriver ”går in på amazon”? Nej där finns den inte.
Har sökt på Amazon.se
 
Det är ju en helt annan site.
 
  • Gilla
kar013
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det är ju en helt annan site.
Nuså hittat rätt sida.
Verkar ju va en smart grej och inte så dyr om det funkar.
Tack för tipset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.