Hur noga är ni med skrubbandet vid fasadtvätt vid ommålning av huset?

Ska måla om huset och garaget från rött till grått och påbörjade garaget med tvätten igår.
Grannen kom över och påtalade om att jag var lite väl grundlig med mitt skrubbande med skurborsten.

Han menade på att jag skulle spruta på fasadtvätten, låta den verka i 10-15 min och sen bara borsta lätt för att sedan skölja av.
Detta då fasadtvätten i min blandning för att etsa gamla färgen för vidhäftning är så pass stark att den gör det mesta jobbet och att borsten bara är till för att hjälpa till lite.

Jag stod med diskborste och skrubbade rejält mellan det smalaste och med skurborsten skrubbade jag rejält på dom större bräderna.

När jag läste på extra på bruksanvisningen som står på dunken, så står det att jag kan använda en typ disksvamp eller borste för att applicera och låta verka i 10-15 min. Sen ska man bara skölja av..
Och kollar man videon som Beckers själva lagt upp så skurar dom betydligt mindre än vad jag gjorde igår ;)

Men när jag tittar på how to-videos så skurar dom inte alls lika mycket som jag gjorde... :)
 
Redigerat:
Inte behöver du skura som en tok, köp en tvättborste på färgaffären som passar på förlängmingsskaft och skura lite lätt. Viktiga är att ha låta tvättmedlet verka och sedan vara noga med skölja bort det.
 
  • Gilla
Jockose
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.