Hejsan! Denna kåk ska få ny panel med lockläkt
Funderar lite på hur jag ska göra vid källarfönster då de är byggda så att det inte är murat ovanför.
Det jag tänker att man behöver göra för att få ett bra överlapp vid grundmuren är att bygga så fönstret får ett litet "ögonlock" men undrar om det är nån där därute som har gjort en liknande renovering och hur ni isf löste detta på ett snyggt sätt?
jag är inte så tilltalad över att fasaden ska "hänga över" källarfönstret men det kanske är oundvikligt 🤔


Ska ge mig ut under lunchen och kolla på andra hus i grannskapet för inspiration men kastar ut en krok här med :D

Gammalt fönster på sliten vägg med vedspånpanel och ventilationsgaller. Speglar svagt en person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Jag tror att det är vanligt att det inte är någon murning ovanför källarfönster. I mitt tycke blir det snyggare med ett "ögonlock" snarare än att panelen ska sågas ur och skapa en lucka just över fönstret.
 
G Gabbe1 skrev:
Jag tror att det är vanligt att det inte är någon murning ovanför källarfönster. I mitt tycke blir det snyggare med ett "ögonlock" snarare än att panelen ska sågas ur och skapa en lucka just över fönstret.
ja, är böjd att hålla med. Har du nån bild? 😄
 
Så här ser det ut på mitt hus efter att jag monterat fasadpanel.
Tvåvåningshus, grå fasad, öppet garage, verktyg, byggnadsmaterial, träd, gräsplätt, övergivet barnvagn, molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
ja det där ser ju prydligt ut. Ungefär hur mycket hänger panelen ner?
 
Några cm ner över fönsterkarmen. Panelen täcker inget av själva glasrutan.
 
  • Gilla
Lundmarkarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.