Hej!

Nu när mörkret anfaller är det dags att lysa upp vårat nyköpta hus med ett gäng led downlights.
Jag vet dock inte riktigt vilken styrka jag ska ge mig på, just nu lutar de åt 7W styck och då dimbara för att garanterat hitta en styrka som passar.
Var även mest inne på att ha rätt smal ljusbild för att ge ett snyggt släpljus efter väggen.

Jag tar dock gladeligen emot alla bilder jag kan få på era egna (eller andras för den delen) fasadbelysningar, skriv gärna wattstyrka och spridningsvinkel. En länk till produkten är även de bara ett plus.

Tack på förhand.
 
Har för mig det blev 3W på huset och 5W på garaget för att inte få det för starkt.

Exteriör nattbild av hus med upplyst fasad, garage, bil och månen i skyn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Garage med dörrar och svagt upplysta ytterlampor i skymningen, snö och röd bil synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det såg absolut ut att räcka, mina blir dock under takfot så kanske behövs aningen mer då.
 
Kan tillägga att mina inte är dimmbara och jag började på högre watt och sänkte för att det blev för starkt.
På garaget ville jag dock ha lite mer ljus.
 
Du råkar inte ha en bild på huset när dem lyser?
 
Hej Hans,
Kolla på www.hammarlunda.com Huset du ser är utrustat med Hammarlunda 1 watts LED lampor.
Hälsningar Anderskg
 
Hus fasad upplyst av LED-spotlights med kallvitt ljus på kvällen, dimmade för behaglig effekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


LED 3x1w spotlights. 6000k
Kör även dessa på dimmer då de blir aningen starka på full effekt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.