Man får göra så, men skulle det bli kallras i imkanalen så kanske det dras med avloppsdofter ner.
Vet inte ens om fenomenet skulle kunna uppstå, men bara tanken på att det skulle kunna hända gör att jag inte skulle göra så på mitt eget hus.
 
Det finns ett kallras skydd i fläkten, så påverkar det ändå? Fläkt kanalen kommer ut prcis brevid avluftningen för avloppet. Och istället för 2 st en kanaliga så såg vi denna 2 kanaliga. Bättre att göra rätt än att det blir fel. Därav frågorna.
 
Alltså missförstå mig inte, Man får göra så, och det kanske inte händer någonting alls.
Det kan fungera klockrent i flera år eller för all framtid.
Sen finns det flera bidragande orsaker som vilket form av avloppssystem man har och liknande.
Har du egen brunn får du inte alls samma skorstenseffekt i avluftningen som du får i kommunalt kopplade avlopp.(Mindre luktspridning)
Lägg ihop den faktorn med hur din ventilation är i huset och om det ständigt är självdrag i imkanalen.
Men erfarenhetsmässigt så brukar det vara så att finns det något som kan gå åt helvete ,så gör de det.:D Murphys lag eller vad kallar de den?
 
Okej, då vet man. Har köpt 2 separata kanaler och monterar dem en bit ifrån varandra istället. Tack för svaret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.