VÅGA STICK UT I MÄNGDEN.
Åkte runt lite med bilen en kväll i väntan på en tidpunkt, kul att åka runt så här innan jul och kolla på alla fina juldekorationer folk har på/i sina hus. Jag svängde in i ett helt nytt villaområde. På en plätt där jag personligen skulle styckat 6-8 tomter, har man hackat den i småbitar, tror det är 36 tomter, och dragit en väg igenom som ett U.
I området var allt enligt gällande trend, alla hus hade samma färg, vilken behöver jag vil inte ens nämna, de flesta bilar hade också samma färg, några stack ut med att vara i gråskalan.
Nu var inte området dötråkigt i mina ögon för det, då inget hus var likt det andra, det fanns alla typer, från typiska hus till lådor, vinklade, klossar, enplans 1,5 och 2. Ett hus stack t.o.m ut med att ha slät fasad, övriga hade liggande panel.
Några hade lyckats klämma in ett garage, övriga hade helt enkelt inte plats för det.
Hur som så var det mysigt, alla hade nån form av juldekoration i fönsterna och på tomten, en del nån slinga i en buske, andra hela huset fullt, men ingen överdriven. Som tur är verkar slingor med blåvitt ljus vara på utgående, nästa alla hade lampor/slingor med varmvitt ljus, klart finare om du frågar mig.

Men plötsligt när jag åkte där, fick jag syn på en lite sak som verkligen stack ut. För 20 år sen hade nog ingen reagerat på den, då var den en självklarhet, och man kan än i dag se massor av den, men i detta nya trendriktiga område var den unik.
Prylen i sig är inte unik, finns nog en eller flera i alla svenskars hem, men den var unik här i sitt utförande, jag som själv inte är så trendig har 3 st.

Vad såg jag ??

Den som först gissar rätt får ett paket på posten, inget av värde, bara en kul grej.

EDIT: Glömde en sak. Jag avslöjar inte svaret, det får vinnaren göra med en bild.

God Jul // Rikard.
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Staffans2000
En elektrisk sjuarmad ljusstake av trä?
 
Kanske en sån här: Modern stiliserad julgran i trä med symmetriskt placerade vita ljuspunkter på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Enda som förvånar i så fall att du har 3 stycken!
 
En
sl7022.jpg

eller en
image_8469.jpg
God Jul!
 
Kan det möjligtvis ha varit en hedlig sådan!
 
  • Röd adventsljusstake med tända elektriska ljus och grankvistar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.