Hallå.

En fundering: De som hänger ut sina hem i inredningstidningar - får de betalt eller anses det bara som en fjäder i hatten?  

...bara undrar...     ::)

 
Fasting65 skrev:
får de betalt eller anses det bara som en fjäder i hatten?  
Har dessvärre aldrig varit aktuellt ::) Men jag skulle tro att fjädern "väger bly" i det här fallet ;)

//Christina.
 
Har mejlat redaktören för Alltihemmet och frågat. Får se vilket svar vi får. :)
 
Inger-Pinger skrev:
Jag hade inte visat mitt hus gratis... Inte för alla fjädrar i världen  
Men se, det hade då jag gjort och säkerligen känt mig mäkta stolt dessutom ;D däremot skulle man ju inte nedlåta sig till att tävla om det, MEN om dom frågade snällt så.... (under förutsättning att man själv hade tyckt att man hade nåt som var värt att visa, förstås ;))

//Christina.
 
Hemmakatten
Nej, man får inget betalt. Inte fick vi det i alla fall. Men nog tyckte vi fjädern vägde lite i alla fall....:D Vårt hus var med i Plaza Interiör, som väl inte räknas som riktigt lika "fin" som Sköna Hem.
I vårt fall var det så att arkitekterna som hjälpte oss med fasaden hade lite kontakter och de vill ju gärna publicera sina projekt för att få marknadsföring. (Vi fick ett billigare pris från arkitekterna om vi kunde tänka oss att publicera huset.) Men innan de hann ordna nåt så ringde redaktören på Plaza och hade fått vårt namn av hon som hjälpte oss att få till trädgården.
Vi själva tyckte reportaget blev bra - och visst är det kul att ha en tidning mitt sitt hus i, speciellt när man själv tycker om det och när man som vi jobbat så oerhört många timmar med det ;D.
Fotograferingen tog 2 dagar o som tack fick vi 15 tidningar o lite foton som vi glatt - o lite stolta :D- skickat till släktingar o vänner runt om i världen. För övrigt vill Plaza nu göra ett reportage igen, nu från insidan, efter vår renovering om den nu nånsin blir färdig, SUCK!!, som skall handla om home staging o då blir vårt hus ett verkligt exempel som illustration. Vi får väl se om det blir nåt.

Inte har jag något emot att folk tittar på vårt hus. När vi la om tak förhandlade jag fram ett lägre hus med generalagenten för taket mot att de fick hänvisa kunder o referera till oss. Vi var det enda huset i Sthlms-området som har just detta tak. Nu är det några till. Inte gjorde det oss något att det kommit ca 5 personer o velat titta på taket o ställa frågor. Det är ju bara kul att folk tycker om det man har gjort.
;D
 
Det borde väl öka värdet på huset. Bra att visa upp vid en eventuell försäljning.

mvh
David
 
Hemmakatten
Precis, huvet på spiken ;D ;D
 
David skrev:
Det borde väl öka värdet på huset. Bra att visa upp vid en eventuell försäljning.

mvh
David
Konstigt att den kommentaren kom just från dig....:D
 
Jag får inget svar från redaktionen där... stroppar!
 
Hemmakatten skrev:
För övrigt vill Plaza nu göra ett reportage igen, nu från insidan, efter vår renovering om den nu nånsin blir färdig, SUCK!!, som skall handla om home staging o då blir vårt hus ett verkligt exempel som illustration. Vi får väl se om det blir nåt.
Ser jag verkligen fram emot, lova att du lägger ut en blänkare när det är på "g" :D ;)
Jag minns faktiskt den fantastiska utsidan än trots att det väl måste vara flera år sedan nu, eller??

//Christina.
 
jureit skrev:
Japp, de har fullt upp med att välja ut nästa månads dos av blåa skålar, taggtrådskronor och vita soffor.  ;D
Så, så......... inte vara "sån" nu ;)

//Christina.
 
KarlXII skrev:
Konstigt att den kommentaren kom just från dig....:D
Förstår inte vad du menar. ;D

mvh
David
 
Fick svar idag:

Hej Tommy!
Vi får ibland frågan från folk som har den föreställningen. Att vi skulle
betala stämmer inte alls, och då kan jag tala för mina kollegor också. På
inredningstidningar fungerar det som inom all journalistik - vi betalar
aldrig dem vi skriver om, intervjuar eller besöker. (Enda undantaget från
detta gäller vissa, oftast engelska, extremt spekulativa skvallertidningar.)
De som öppnar sina dörrar för Allt i Hemmets läsare gör det för att de
tycker att det är roligt. Vi väljer hem som är inspirerande och härliga att
besöka och som ger våra läsare idéer och inredningslust.

Hälsningar
Linda Grahn
Chefredaktör


Så var det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.