Hej!

Jag får inte loss ett bit ur chucken! Det har aldrig hänt tidigare och nu behöver jag skruvdragaren! Den användes sist ett par dagar sen och jag har prövat att värma lite försiktigt på käftarna utan resultat. Kan t ex 556 vara ett alternativ eller är det något som blir för halt? Får erkänna att den gått hårt de senaste 18 månaderna utan någon större form av underhåll...

Nån som har nått bra tips?

En Dewalt 18V skruvdragare med fastklämt borrbit i chucken på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Polygrip. Har själv haft samma aber med en Dewalt.
 
richardtenggren
Ser ut som en 790? Jag har en sådan som en borr fastnade i, tror jag fick lös den genom att använda en stor polygrip. Men kommer inte riktigt ihåg, har dock bara hänt en gång.
 
T
Smörj upp chucken , börja med att spruta 5/56 så du får upp den, sedan får du hålla den smörjd, blir att den trasslar igen framöver varje gång den inte är smord, ganska vanligt med dewalt , men en bra maskin.
 
Tack för alla svar!

Jag ska prova med en kombination av polygrip och smörj. Ang polygripen var håller jag fast chucken? Den går ju vrida runt och låser ju inte i ett läge. Ska jag köra maskinen menar ni?
 
T
Rucka bara fram och tillbaka, ev knacka lite lätt längsfram på gripklorna med hammare ,då brukar den släppa.
 
Vi testar & återkommer!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.