Hej! Har köpt en Sileno 1000 och installerat. Den har kalibrerat guidekabeln och hittar hem till laddningsdockan. Problemet nu är att den inte lämnar dockan på egen hand trots att jag har ställt in att den ska gå ut på timer varje dag. Det händer ingenting på angivet klockslag. Har försökt mixtrat runt med inställningarna men hittar ingen förklaring eller lösning.

Någon annan som haft samma problem eller någon ide?
 
xludwigx xludwigx skrev:
Hej! Har köpt en Sileno 1000 och installerat. Den har kalibrerat guidekabeln och hittar hem till laddningsdockan. Problemet nu är att den inte lämnar dockan på egen hand trots att jag har ställt in att den ska gå ut på timer varje dag. Det händer ingenting på angivet klockslag. Har försökt mixtrat runt med inställningarna men hittar ingen förklaring eller lösning.

Någon annan som haft samma problem eller någon ide?
Har du en Smart Gateway till eller utan?
Om du har det ser du ju status för Roboten i appen. Det står laddar och inget annat konstigt?
(lucka öppen etc)
Om du går in under schema, stämmer det?
Plats och tidszon är rätt? Alltså under Gateway.

Kan annars tänka mig att det är nåt konstigt med schemat på Roboten. Motsvarande inställningar nedan från appen. Alltså tex att man missat aktivera rätt dagar.

Naturligtvis även att man kanske bara inte tryckt på "Play"-knappen efter man ändrat i inställningar eller tryckt på "Stop"...?

Ps: i bilden nedan är tex Lö och Sö inaktiva dagar.
 
  • Appskärm för schema med aktiverad måndag och tidsblock markerat mellan kl 12 och 00.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
Om jag får gissa så har du inte smart-kopplingen och sen inte tryckt på "play" efter att du har valt läge "schema" (eller vad det heter). Det kan naturligtvis hända även med smart, men då borde du se tydlig information om det i appen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.