Hej,

Har en jetpump som för sommarvatten som tar sjövatten, problemet är att jag får inget tryck, ligger på runt 0,25 bar oavsett vad jag gör. Konsekvensen är att tryckvakten aldrig slår av, så pumpen lär ju skära när den aldrig får "vila".
Rörsystem med tryckmätare, röd pump och trasig elektronik mot en plywoodbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tryckmätare monterad på rör, visar ungefär 1 bar, märkt SWEDEN, bakgrund med kakel och vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du måste fylla sugslangen först för med vatten för att pumpen ska kunna suga
 
V Vector skrev:
Du måste fylla sugslangen först för med vatten för att pumpen ska kunna suga
Den suger vatten, och jag får vatten till kranarna runt om i trädgården, det blir bara inget tryck
 
Hej, liknar min jetpump. Jag måste iblad öppnna den lilla pluggen på ovansidan av pumphuset och fylla på vatten, då brukar det bli normalt igen.
 
H håbbe1961 skrev:
Hej, liknar min jetpump. Jag måste iblad öppnna den lilla pluggen på ovansidan av pumphuset och fylla på vatten, då brukar det bli normalt igen.
Hjälper inte att fylla pumphuset, fotfarande ett tryck på runt 0,25 bar
 
Verkar vara igensatt inlopp mer eller mindre
 
Sjövatten , Alger i silen och backventilen sitter fast, eller så ligger det på botten och skit runt som täcke
 
Får ro ut och kolla bottenventilen imorgon
 
Det var bottenventilen som hade pajat, trodde inte det eftersom den var bytt för två år sen, men det var tydligen något vajsing med den i alla fall.
 
  • Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.