Tar ni in den eller litar ni på larmet?
Har någon nånsin blivit bestulen på en dylik klippare?
Låter ni dem klippa oavsett väder, eller tar ni in den vid regn?
 
har inte den regn sensor ??
 
Nej, men den skall inte heller få driftstörningar av regn, utan den skall kunna klippa vidare som om inget har hänt. Däremot har den ingen åsksensor...
Men jag undrar mest hur andra gör med sina Automowers, behandlas den kallsinnigt som en gräsklippare, eller som en familjmedlem och får sova inne?
 
Jag har sålt den sen 2002 och hittills har ingenav våra kunder blivit av med sin. Det själs några få i Sverige varje år, men det är i stort sett alltid från butiker dom försvinner. Några få privatpersoner har blivit av med sina, men det har aldrig varit något strul med försäkringsbolag eller så vad jag har hört, det är mycket större risk att bli av med en åkgräsklippare då det finns en andrahandsmarknad för såna, det gör det inte för Automower. Tar man klipparen behöver man ju ta laddstationen också. Sen ska man få tag i ny transformator och slingkabel (1500:- till 2000:- bara det) för att sen luska ut pinkoden. Dessutom kan man anmäla till Husqvarna om en klippare blir stulen, det skickas då ut serienummer till alla återförsäljare så att de kan hålla koll på om det kommer in någon misstänkt.

Det jag skulle vara lite orolig för om jag hade en själv är väl ren fylleskadegörelse, speciellt om man bor i ett villaområde där många passerar. Men försäkringen gäller där med.

En del ser den verkligen som ett litet husdjur och sköter dom jättenoga, vilket är lite roligt. Sen är det några som använder den som vanliga klippare, det är inte så noga helt enkelt. Och slutligen finns det en del som köpt den för att de verkligen inte vill bry sig och de får vi in nån gång om året för service och då ser dom verkligen fördjävliga ut, men maskinerna verkar hålla för det med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.