eller är det bara jag som har problem
har tv via telia- bredband
av ca. 3 timmars tv tittande- ca 15min. avbrott
blir alltid tvungen att dra ut nät-kabeln å starta om, vilket tar ca. 5 min
detta är vad jag förstår ett vanligt problem med olika boxar, men för fan!!!
det är ju för fan 2006!!
med min gamla box med piratkort var det Aldrig problem
>:( >:( >:(
 
Är det själva boxen som krånglar, eller är det avbrott på datakommunikationen helt?
Om det är det senare, och vi pratat access via ADSL så kanske en lösning kan vara ett byte av kopparpar mellan dig och telefonstationen..
Vilket du så i fall får föreslå Telia..
 
jag vet inte själva felet, det blir svart i rutan, det brukar bli bättre om man drar ut nätkabeln, sen så verkar det som att det är värre när det är hög belastning (många i byn som tittar på tv/ringer/surfar samtidigt, typ kvällar)
på datorn märker man inga avbrott, iof så kanske det inte märks på samma sätt där?
 
HEJ !
Det är ju så att alla bredbandleverantörer garanterar en hastighet UPP till ** vad du nu valt,
Så det låter som om det är så att det finns inget utrymme kvar för din tv när nätet lastas ner, klaga på telia o påpeka att bandbredden försvinner vid last.
//Goerana
 
Du ska definitivt felanmäla detta till Telia - de har haft en del problem med digitalTV. Jag tror att du kan få någon typ av ersättning om det inte fungerar.
 
Snacka om att man blev orolig nu!!! Har beställt telia bredband och digital-tv. grejerna har kommit och får hämta dem på måndag. Jag hoppas verkligen att det inte blir problem med sändnig.
Var bor ni? Tänkte om det kan ha med det att göra. Vi bor i Luleå. Har byggt helt nytt hus och valde efter mga om och men att testa telias erbjudande. Lite oroad var man ju eftersom dera digital-tv är rätt nystartat, fast man tänkte/tänker ju att det måste ju fungera annars måste man ju få bryta avtalet.

:-/ :-/ :-/
 
Saigon skrev:
Snacka om att man blev orolig nu!!! Har beställt telia bredband och digital-tv. grejerna har kommit och får hämta dem på måndag. Jag hoppas verkligen att det inte blir problem med sändnig.
Var bor ni? Tänkte om det kan ha med det att göra. Vi bor i Luleå. Har byggt helt nytt hus och valde efter mga om och men att testa telias erbjudande. Lite oroad var man ju eftersom dera digital-tv är rätt nystartat, fast man tänkte/tänker ju att det måste ju fungera annars måste man ju få bryta avtalet.

:-/ :-/ :-/
jag bor utanför Jönköping, tror nog det kan funka i normala fall, det är nog bara jag som har oflyt, kommer kontakta telia idag eftersom sändningarna i helgen har varit katastrof >:(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.