Hej!
Har haft lite funderingar kring vår tvättmaskin och spilltratten från Faluplast. Varianten vi har är ganska OK med tanke på att vattenlåset sitter i spilltratten, vilket är bra ur utrymmesskäl (jag kommer inte riktigt åt avloppet pga av tvättmaskinen) (

Tvättmaskinsavlopp Golv 40mm Faluplast 71710)​

. Hur som helst - det har luktat ganska mkt senaste dagarna och vi har plockat isär och rengjort anordningen, kört tvättmaskinen med medel för rengöring mm men luktar fortfarande mög!

Jag kommer att byta ut spilltratten nu, men noterade att det inte fanns någon gummi-tätning där avloppet möter utloppsrör som går in i golvet. Är det en miss? Kan det vara därför det osar lukt.

ALLA tips är välkomna!
Vi bor i lägenhet…
 
  • Vit plast toalettstol med tank, röd spolknapp, stående modell, badrumsutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Henningelvis Henningelvis skrev:
Har du ett foto på "där avloppet möter utloppsrör"? Antagligen är det därifrån lukten kommer och det du behöver är en sådan här eller liknande i rätt dimensioner: [länk]

Jag tror inte att du behöver byta spilltratt.
Jag gjorde som du skrev och jag tror att det kan ha varit problemet! Köpte en sån snippel och kopplade på! Sen såg jag att det fanns en golvbrunn som var igenkorkad så den rensade jag också…
 
  • Flexibel vit avloppsslang ovanpå torktumlare, mot grått kakel, nära golvavlopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.