Jeg har i dag et vindu i stua som er 150cm bredt og 120cm høyt. Alle andre vinduer på huset er 120cm brede og 120/180cm høye. Synes ikke det er noe fint når vinduet er bredere en høyden på vinduet. Har liggende kledning på huset, så det er jo ikke bare å bytte til et 120cm bredt vindu. Er derfor inne på tanken på å lage en "falsk" fransk balkong. Egentlig kunne jeg jo bestillt en innoverslående dobbeltdør, og laget fransk balkong på utsiden, men er inne på tanken på å bestille et vindu som 150cm bredt og 210 cm høyt, der vinduet er delt på midten (dvs. to felt a 75cm) og åpnbare i toppen (øverste 120 cm) og fast nederste del. Håper dere forstår hva jeg mener. Hvis jeg da setter fransk balkong vil vel dette se ut som dører?

Er det noen som har bilder av tilsvarende løsning? Evt. bilder av "normale" franske balkonger.
 
ja, eller en vanlig balkondörr som öppnas inåt ( lättare att putsa fönsterrutor sen) och en sådan fransk galler av järnsmide som man kan luta sej emot utan att den faller ut ;). Googla på "Paris" så hittar du säkert många exempel ...
gaia
 
Grunnen til at jeg ikke ønsker innadslående balkongdører er at det tar mye plass i rommet også kunne jeg tenke meg luftemuligheter også når jeg ikke er hjemme. Vask av vinduene er ikke noe problem, da dette er i første etage ;)

Har funnet en del bilder men da på blokker etc. Er det noen som har bilder av dette på vanlige hus?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.