N
Vissa säjer att det ska vara fall mot brunn i hela tvättstugan, andra att det räcker med lokalt fall.
Hur är det egentligen ?

Min tvättstuga kommer ligga på isolerad betongplatta med vattenburen golvvärme, väggarna är murade i leca och sen slätputsat. Tvätt o torkmaskin kommer stå på en egen murad/putsad bänk ca 40ca ovan golv. det sitter ett 70mm avlopp för båda maskinerna ingjutet i bänken, ska alltså inte normalt sett rinna något vatten på golvet eller i golvbrunnen.
 
BirgitS
N
BirgitS BirgitS skrev:
Då får man läsa vad det står i branschreglerna.
[länk]
Ja då behöver det inte luta då alltså.
 
N
N nova383 skrev:
Ja då behöver det inte luta då alltså.
Det är precis detta jag menar, "Regelbundet utsaätts för vatten" Hur tolkar man det ? Jag säjer att det inte kommer utsättas för regelbundet vatten, men säjer reglerna att Jo ett tvättstugegolv utsätts regelbundet för vatten, basta !
 
Det räcker att det inte är bakfall mot tröskel i det fall stor mängd vatten skulle rinna ut på golvet i en tvättstuga.
 
  • Gilla
nova383
  • Laddar…
BirgitS
N nova383 skrev:
Det är precis detta jag menar, "Regelbundet utsaätts för vatten" Hur tolkar man det ? Jag säjer att det inte kommer utsättas för regelbundet vatten, men säjer reglerna att Jo ett tvättstugegolv utsätts regelbundet för vatten, basta !
Om inte golvet utsätts för vatten regelbundet så gör det inte det. Hade det gällt att alla tvättstugegolv skulle luta så hade det stått så. Däremot kan det ju vara trevligt att kunna tvätta golvet med mycket vatten (spola av det) om det skulle vara lättare att få det rent så. Men om du föredrar att göra rent golvet med bara fuktig trasa så är det ju okej att inte ha ett fall.
 
  • Gilla
nova383
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.