Jag har beställt en produkt och det har varit mycket krångel med företaget. Långa förseningar och felaktig produkt som fick skickas tillbaka innan det till slut blev rätt. De har varit trevliga dock och måna om att göra rätt för sig. Jag höll inne på betalningen och nu har Klarna "justerat fakturan". Det måste blivit nåt fel dock, för beloppet gick från femsiffrigt till tresiffrigt. Så frågan är: hur dålig moral har jag om jag håller tyst om detta? Vad hade en normal människa gjort?
 
Det beror väl på. Kostade det 80 000kr och det nu blev 750kr tycker jag kanske du gör ett dåligt jobb som moralens väktare.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
4774
A arasmus skrev:
Jag har beställt en produkt och det har varit mycket krångel med företaget. Långa förseningar och felaktig produkt som fick skickas tillbaka innan det till slut blev rätt. De har varit trevliga dock och måna om att göra rätt för sig. Jag höll inne på betalningen och nu har Klarna "justerat fakturan". Det måste blivit nåt fel dock, för beloppet gick från femsiffrigt till tresiffrigt. Så frågan är: hur dålig moral har jag om jag håller tyst om detta? Vad hade en normal människa gjort?
Jag är alltid (dum)ärlig, kan inte hejda mig när jag har fått för mycket tillbaka eller när en faktura är för liten. Det går av bara farten . Min gubbe är den totala motsatsen 😉. Så gör det som känns bäst för dig. Ingen kan säga bu eller bä, det är upp till dig vad du känner att du kan leva med 😀
 
MathiasS MathiasS skrev:
Det beror väl på. Kostade det 80 000kr och det nu blev 750kr tycker jag kanske du gör ett dåligt jobb som moralens väktare.
Ungefär så är det ja :)
 
Nice deal, men jag tror jag skulle få det korrigerat.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Eftersom Klarna är inblandade lär det upptäckas förr eller senare, frågan är väl om det är värt att chansa?
 
Totte_S
I och med att du ställt frågan här så ligger din moral åt det högre hållet. Hör av dig till leverantören och påtala detta. Antingen blir du belönad med en lägre faktura eller med gott samvete. 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.