Jag får lite dubbla budskap här...
Jag har tillverkat en avloppsstam som jag vill applicera tätskikt på i botten (som en liten hink) så att jag fångar upp eventuella läckage och visar det med ett skvallerrör in till badrummet (inbyggnadsmodulen till toaletten skall även stå där inne)

För att skapa "stammen" så har jag reglat upp med träreglar och utanpå detta satt gips för att klä in den. Detta gör ju att träreglarna exponeras inuti stammen och med anda ord så skall även dessa "kläs in" med tätskikt.

Fäster mitt tätskikt på träreglarna.

Har varit runt lite på olika ställen och en del säger att det är ok medans andra säger att det inte är ok.
 
Det skall ju inte läcka där inne. Gör det det så rinner det ut genom skvallerröret och så åtgärdar du problemet. Alltså behövs inte tätskikt på insidan. Eller? Sen kan man diskutera om träreglar och gips är rätt val men det är en annan fråga.
 
visst är jag med på materialvalet...
Dock så är det så att jag har krypgrund och gillar inte tanken på att det skall rinna ner i den (i alla fall inte på direkten, samt utan att jag blir informerad av problemet)
 
Visst fäster det på trä. Det ska bara fylla en funktion i nödfall, så att säga, så då kan man absolut köra direkt på trä.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.