Hej
Höger nedre fästet på ugnsluckan har släppt från glaset, ser ut som nån brun silikon som sitter kvar på metallfästet. Vad använder man sig av för o sätta dit fästet igen? Det är det yttre glaset.
 
Okej
Stort tack
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
A
R rogerek skrev:
Hej
Höger nedre fästet på ugnsluckan har släppt från glaset, ser ut som nån brun silikon som sitter kvar på metallfästet. Vad använder man sig av för o sätta dit fästet igen? Det är det yttre glaset.
Använd högtempetatur silicon! Annat lim kan gå glaset att gå sönder ismp bitar
 
  • Gilla
rogerek
  • Laddar…
Tackar så mycket, då ska jag ut och leta reda på sådan silicon
 
electroluxaren skrev:
Använd högtempetatur silicon! Annat lim kan gå glaset att gå sönder ismp bitar
hej @electroluxaren ! Är o samma sits men i mitt fall har inre ugnluckan lossnat från någon form av gummimist. Tror du att silikon funkar även där?
 
A
L Louise1986 skrev:
hej @electroluxaren ! Är o samma sits men i mitt fall har inre ugnluckan lossnat från någon form av gummimist. Tror du att silikon funkar även där?
har du någon bild?
 
Närbild på smutsig ugnsdörr med fläckar och matrester; behov av rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ugnslucka med fläckar och stänk, behöver rengöras, köksmiljö, vardagligt underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
electroluxaren skrev:
har du någon bild?
Närbild på smutsig ugnsdörr med fläckar och matrester; behov av rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
L Louise1986 skrev:
[bild] [bild]
[bild]
det där var klurigt
lite osäker på vad jag ser
vilken modell är det?
generellt så är gummilister lösa
 
electroluxaren skrev:
det där var klurigt
lite osäker på vad jag ser
vilken modell är det?
generellt så är gummilister lösa
en gammal siemens från -98. Det här är snarare en dubbelhäftande list som suttit mellan glaset och metalldelen av luckan. Skulle man hitta ngt som kan ”klistra” mot såväl glas som metall så skulle det nog gå men problemet är att jag tror inte vanligt 2k-klister blir bra för när man stänger luckan så behöver det nog finnas lite rörelsemån. Kanske skulle silikon funka men osäker på hur mycket det håller ihop.
 
A
L Louise1986 skrev:
en gammal siemens från -98. Det här är snarare en dubbelhäftande list som suttit mellan glaset och metalldelen av luckan. Skulle man hitta ngt som kan ”klistra” mot såväl glas som metall så skulle det nog gå men problemet är att jag tror inte vanligt 2k-klister blir bra för när man stänger luckan så behöver det nog finnas lite rörelsemån. Kanske skulle silikon funka men osäker på hur mycket det håller ihop.
det jag ser på bilden är en ytterlucka som använts utan innerglas och en ram med ugnspackning på.
Hur innerglaset skall sitta ser jag inte jag ser inte ens innerglaset
 
Hej! Det är innerglaset du ser men det har lossnat och ”åkt ner” så att det på bilden ligger på ytterglaset.



QUOTE="electroluxaren, post: 5021573, member: 137805"]det jag ser på bilden är en ytterlucka som använts utan innerglas och en ram med ugnspackning på.
Hur innerglaset skall sitta ser jag inte jag ser inte ens innerglaset[/QUOTE]
 
A
L Louise1986 skrev:
Hej! Det är innerglaset du ser men det har lossnat och ”åkt ner” så att det på bilden ligger på ytterglaset.



QUOTE="electroluxaren, post: 5021573, member: 137805"]det jag ser på bilden är en ytterlucka som använts utan innerglas och en ram med ugnspackning på.
Hur innerglaset skall sitta ser jag inte jag ser inte ens innerglaset
[/QUOTE]
okay
då förstår jag
blir svårt att limma men det är det du behöver göra
använd svart högtemperatursilikon
 
A
det kan ju vara distanser mellan glasen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.