Hej!

Ska lägga ut ett antal markisoleringsskivor och funderar om det går att fästa ihop dessa i varandra. De har nämligen en tendens att glida isär i sidledd särskilt när man går på dem.
 
B BSOD skrev:
[länk]
Jo fast den är väl om man ska fästa isoleringen i flera lager. Jag ska ha 70mm isoleringsskivor i ett lager bredvid varandra.
 
B
Även om du låser fast dem i makadamen under skivan så håller hullingen hyggligt fast skivan. Men visst är det risk att det rör på sig.

Jag tror det är stor risk att man får en massa köldbyggor om man tar 1x70mm, jag hade nog tagit 2x50 istället för att minska den risken.
 
B BSOD skrev:
Även om du låser fast dem i makadamen under skivan så håller hullingen hyggligt fast skivan. Men visst är det risk att det rör på sig.

Jag tror det är stor risk att man får en massa köldbyggor om man tar 1x70mm, jag hade nog tagit 2x50 istället för att minska den risken.
Vill egentligen bara låsa fast den i sidledd, köldbryggan uppstår om de glider isär något. Funderar på att dra ner två skruvar i själva skarven, borde funka.
 
Du kan limma med Tec 7 och/eller tejpa med silvertejp,
 
Rickard.
Om XPS-en är spontad så kan du enkelt limma med stenlim, det håller som berget. Med raka skivor kan det vara pilligt om du inte kan spänna de eller hålla emot de medan skummet härdar, annars bygglim/tec7 som nämnts ovan.
 
Jag fick med ett gäng såna här när jag köpte sockelskivor:

Metallbeslag på träbjälke, skumisolering, byggmaterial, grovt virke, oskarpt bakgrund, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Vart man köper dom vet jag dock inte, men dom är bra för att tillfälligt hålla ihop markskivorna under tiden stenlimmet härdar. Jag antar att det är spikplåtar för pressning?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.